A válság felelősét is keresi a Média Hungary

2009.05.25. 16:10 Módosítva: 2009.05.25. 16:15
Az idei tihanyi médiakonferencián a gazdasági válság hatásairól és a média felelősségéről tartanak majd előadásokat. Emellett szóba kerül az is, hogy mostanában mindenki más pályáján próbál meg versenyezni: a rádiók portálokat indítanak, a portálok videókat gyártanak, a tévék meg közösség oldalakat fejlesztenek.

Holnap, május 26-án kezdődik az ország egyik legnagyobb médiaipari konferenciája, a Media Hungary Tihanyban. Az idei, tizennegyedik konferencia a média átrendeződésével, illetve a gazdasági válság hatásaival foglalkozik majd. Az előadásokon szóba kerül a nyomtatott sajtó agóniája, a kábeltévék piacának átrendeződése és a hagyományos rádiózás átalakulása is, de a kerekasztal-beszélgetéseken többek közt azt is boncolgatják majd, hogy mennyi esélye van egy internetes portálnak a mozgóképgyártásban, illetve egy tévének a neten.

Emellett a média szereplői arról is vitáznak majd, hogy mit tett egyáltalán a média a társdalomért, mennyire szimbolikus a média és a politika kapcsolata, illetve, hogy milyen módokon újulhat meg a magyar médiarendszer. A konferencián emellett természetesen az új médiatörvény is szóba kerül majd, az előadások és a vitafórumok elemzik majd a még el sem készült törvény lehetséges hatásait, például a termékelhelyezés újbóli engedélyezésének reklámpiaci hatásait.

A konferencián többek közt előadást tart a Jegybank elnöke, Simor András a Jegybank mozgástere és a média kölcsönhatása címmel, míg Andreas Rudas, az RTL Group képviseletében Think global, act global című előadásában a változó bevételekkel, és a konvergenciával foglalkozik; Heim Péter, az Aegon Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója pedig arra a kérdésre keresi a választ, hogy okolható- e a média a recesszió elmélyítéséért.

Az eseményre 950 érdeklődő regisztrálta magát a média, a gazdasági, és a pénzügyi, valamint a kormányzati és szabályozói szektor prominens szereplői közül.