A Radiócafé társat keres, hogy országot adót indítson

2009.07.16. 11:06 Módosítva: 2009.07.16. 11:13
Az econet.hu NyRt tulajdonában lévő Est Media Group a válságra belső átszervezésekkel és vásárlásokkal próbál válaszolni. Nyitnak a tévézés felé, és a Radiocafé 98.6 mellett országos rádióadót is indítanának egy másik partnerrel.

„Konzorciumban szállna versenybe a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciájára kiírt pályázaton a Radiocafé 98.6 tulajdonosa, az econet.hu Nyrt." - közölte Rosner Gábor alelnök, és a döntést azzal indokolta, hogy most nem áll a rendelkezésükre akkora anyagi bázis, hogy egyedül jó eséllyel szálljanak versenybe.

Csökken a reklámbevétel

„A cég tulajdonában lévő Est Media Group (EMG) 15 és 39 éves kor közöttieket megcélzó termékeinek zöme ingyenes terjesztésű, így a programmagazinok az átlagosnál erősebben ki vannak téve a gazdasági válság hatásainak - tette hozzá. - Legfőbb bevételi forrásunk, a hirdetési piac az év első negyedében mintegy 25 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel korábban."

Ezért a jelen helyzetben a belső struktúrák átszervezésével teszik hatékonyabbá a társaság működését, de vásárlásokon is gondolkodnak. "Sokat is megérhet nekünk egy országos kereskedelmi rádiós koncesszió, feltéve, hogy üzletileg meg tud állni a lábán" – mondta. Emellett az angol után idén magyar nyelven is elindítják a Time Out programmagazin budapesti kiadását, a közelmúltban pedig megjelentek a tévés piacon is: a Duna Televízióval közösen készítenek heti fél órában jelentkező kulturális műsort. "Ezzel nyitottunk a televíziózás irányába is" – jegyezte meg.

Majdnem maradt a Sláger és a Danubius

Az ORTT június elején írta ki a pályázatot a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciájára, bár tavaly az országgyűlés módosította a médiatörvényt, hogy a két rádió új pályázat nélkül használhassa tovább a frekvenciákat. A módosítást végül alkotmányellenesnek minősítette az Alkotmánybíróság, és nem lépett hatályba.

A két koncesszió idén novemberben jár le. kiírás szerint a hét évre szóló pályázat első évére 350 és 700 millió forint közötti összeggel licitálhatnak az indulók, a későbbiekre pedig, egy fix, 200 milliós összeg mellett, nettó árbevételük 10-15 százalékát kell megajánlaniuk. Ez az eddigi, évi 200 millió forintos díjnál lényegesen magasabb, ráadásul a kiírás értelmében a nappali időszakban és a délutáni főműsoridőben is el kell majd érnie a magyar dalok arányának a 25 százalékot, amit a Danubius és a Sláger sem teljesít jelenleg.