Vilma
-4 °C
-1 °C
Index - In English In English Eng

Kirúgták a nem létező vasárnapi Népszabadság főszerkesztőjét

2009.09.15. 15:56 Módosítva: 2009.09.15. 18:17
Martin József Péter, a Figyelő egykori főszerkesztője év eleje óta tervezi a Népszabadság vasárnapi magazinját, de a kiadó júliusban bejelentette, hogy a válság miatt mégsem adják ki az új lapot. Martin távozása arra utal, hogy jövőre sem lesz vasárnap Népszabadság.

„A megváltozott piaci körülmények miatt még a nyár közepén elállt vasárnapi lapja elindításától a Népszabadság Zrt. Ezért a főszerkesztői posztra felkért, a kiadóvállalatnál 2009 januárja óta dolgozó Martin József Péter, és a vasárnapi lap két szerkesztője, Várkonyi Iván és Lőke András távozik a Népszabadság Zrt.-től” – közli szűkszavúan a Népszabadság sajtóközleménye, amelyben a társaság megköszöni a szakemberek munkáját, és „további szakmai karrierjükhöz sok sikert kíván”.

A Népszabadság tavaly novemberben jelentette be, hogy sokévnyi tervezgetés és halogatás után március 15-én kiadja a Népszabadság vasárnapi számát, amely inkább magazinszerű tartalmakkal igyekszik majd megtalálni azokat a fiatalabb vásárlókat, akik már elszoktak a napilapolvasástól. A vasárnapi Népszabadság a tervek szerint tabloid formátumú lett volna (ebben a formátumban jelenik meg például a Magyar Hírlap vagy az angol Daily Mail), és a napi hírek helyett inkább hosszabb összeállításokat, riportokat jelentettek volna meg.

Már idén januárban átigazolt a még csak tervezett laphoz Martin József Péter, a Figyelő akkori főszerkesztője, elvállalva az induló lap szerkesztőségének vezetését. A szerkesztőség ekkor három főállású munkatársat jelentett be, pedig még csak tervezték a kiadványt.

A kiadó idén májusban még kitartott a vasárnapi kiadás mellett, sőt a Népszabadságban erős növekedési potenciált látott, de azért elismerte, hogy a gazdasági helyzetre való tekintettel költségcsökkentést kell végrehajtani a főlapban. Martin ekkor az új kiadvány előkészítése mellett elkezdett publicisztikákat írni a Népszabadságba, és ezt azután is folytatta, hogy július végén a svájci Ringier AG mint a Népszabadság Zrt. kétharmados tulajdonosa hivatalosan is bejelentette, mégsem akarja elindítana a vasárnapi Népszabadságot.

A kiadó akkor elsősorban a piaci helyzettel indokolta a döntést, mivel a tesztek és a felmérések szerint nem tudták volna elérni a gazdaságos működéshez szükséges példányszámot. A kiadó még azt állította, nem mondtak le végleg a vasárnapi lap alapításáról, Martin távozásával azonban már biztos, hogy jövőre sem lesz ilyen Népszabadság.