Tévécsatornákat indít az Origo
Jövő héten indul a Magyar Telekom százszázalékos tulajdonában álló Origo Zrt. két tematikus televíziós csatornája, a Life Network és az Ozone Network, jelentették be csütörtökön.
Életmód és környezet
A Life Network életmódsorozatokat, kórházi dokumentumfilmeket, fikciós sorozatokat és játékfilmeket, a későbbiekben naponta jelentkező magazint kínál nézőinek, életmóddal, gyerekneveléssel, családdal, gyógyászattal vagy éppen különleges betegségekkel foglalkozva.
A másik adó az időjárás- és közlekedési jelentések mellett kiemelten foglalkozik olyan globális kérdésekkel is, mint a klímaváltozás, a fenntartható fejlődés, az alternatív erőforrások kérdése, az eltűnő világok, vagy a környezettudatos életmódra nevelés.
Egy év alatt dupláznának
Induláskor a csatornák a Magyar Telekom saját, félmillió háztartást elérő műsorterjesztési hálózatain lesznek láthatóak, de a társaság tervei szerint újabb kábeltársaságok bevonásával ezt egy év alatt megduplázzák a potenciális nézők számát. (Az iparági becslések szerint egymillió előfizetőtől képes nyereséget termelni egy kábelcsatorna.)
Az biztos, hogy egyelőre a két nagy magyar kábelszövetséggel nem kötöttek szerződést, és a két legnagyobb szolgáltatóval, a UPC-vel és a Digivel is csak most kezdődtek meg a tárgyalások, így a nagyobb hálózatokon várhatóan januártól lesz látható az Origó két adója.
Információink szerint a csatornákat egyelőre minimális saját gyártású tartalommal és olcsó vásárolt programokkal töltenék meg, és folamatosan fejlesztenék a nézőszám bővülésével, illetve az üzleti lehetőségek függvényében. Úgy tudjuk, az adók esetleges magyarországi sikere után a T-csoport akár más európai országokban is terjesztené ezeket a csatornákat, és beszállna a televíziózásba.
A csatornák programigazgatója az a Hámori Barbara, aki 2003 júliusától idén év elejéig a Viasatnál dolgozott, ő felelt a Viasat3, a Tv6 és többek között a bolgár Diema csatorna programstrukúrájának kialakításáért is.