További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Magyar Televízió büszkén jelentette be, hogy a Ma reggel ugyanolyan jól teljesít, mint annak idején a Napkelte. Vagy legalábbis majdnem. A Napkelte közönségaránya szeptemberben 28,7 százalék volt, míg szeptember 28 és október 2. között a Ma reggel a korán reggel tévét nézők 26 százalékát ültette a képernyők elé. Ez a különbség a nagy mintavétel miatt már túl van a hibahatáron, de korán reggel nem tévéznek olyan sokan, így a különbség mindössze 5700 embert jelent. Ennyit vesztett az MTV amiatt, hogy kirúgta Gyárfást (196 ezerről 191 ezerre csökkent a nézettség).
Az MTV közleménye szerint a Ma reggel nyeri a nézettségi versenyt, megelőzve a Mokkát a Tv2-n és a Reggelit az RTL Klubon. Öt óra ötven perc és kilenc óra között a Ma reggel indulása óta 26 százalékos volt az MTV átlagos közönségaránya a 18 évnél idősebb lakosság körében, eközben a Tv2 20,2, az RTL Klub 18 százalékos eredményt ért el.
Az MTV közel sem teljesít már ilyen kiugróan, ha csak a reggel hét és kilenc közötti idősávot nézzük, amikor mindhárom országos adón reggeli műsorok mennek. A nagykorú magyar lakosság körében ekkor 22,5 százalékos közönségarányt ér el a köztévé két csatornája, a Tv2 22 százalékot teljesített, az RTL Klub meg 20,8-at. A Mokka és a Ma reggel közönségaránya közti különbség a statisztikai hibahatáron belül van, nézettségük tulajdonképpen ugyanakkora. Az RTL Klub egy leheletnyit lemaradt, de például egy héttel korábban valamivel még előzte a Napkeltét. A Reggeli sikere nagyrészt azon múlik, érdekes-e a politika: ha nincs izgalmas közéleti esemény, a bulvárműsor teljesít jobban.
Szembetűnőbb a reggeli műsorok nézettsége közti különbség a kereskedelmileg fontos 18-49 év közötti korcsoportban. Az MTV rosszul teljesít ebben a célcsoportban, ami nemcsak azt jelenti, hogy nehéz lesz értékesíteni a reklámidőt a reggeli műsorsávban (pedig az MTV százmilliós többletbevételt remél a Ma reggelből), hanem azt is, hogy a Magyar Televízió reggeli műsorát szinte csak nyugdíjasok nézik.
Míg az RTL Klub 22,2 százalékos közönségarányt tudott elérni szeptember 28. és október 2. között a 18-49 évesek között, és a Mokka is 21,1 százalékot teljesített, addig a Ma reggel az m1-en és az m2-n együtt is csak az éppen tévé előtt ülő 18-49 év közöttiek 7,1 százaléka látta. Azért ez is szép eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy szeptemberben a Napkelte csak 5,6 százalékos közönségarányt tudott összekaparni ebben a célcsoportban.