Egységesen mérik ezentúl a magyar netet

2009.10.07. 17:44
Az ügynökségek és a nagy tartalomszolgáltatók egymástól függetlenül a Gemius és az Ipsos konzorciumát választották iparági etalonnak. Ezentúl több módszert alkalmazva számolják ki, hogy hányan és kik olvasnak egy honlapot. Az egységes mérési rendszer jót tesz az iparágnak.

Az online piac növekedésével párhuzamosan egyre többször vetődött fel hogy szükség van egy minden érintett fél, vagyis a tartalomszolgáltatók, az ügynökségek és a hirdetők által is elfogadott, etalonnak számító mérési rendszerre. Az ügynökségek nyár végén pályázatot írtak ki egy ilyen szolgáltatásra, és a legnagyobb tartalomszolgáltatók ezzel egy időben ajánlatot kértek a legnagyobb közönségmérő cégektől.

A pályáztatási folyamat végén, az ajánlatkérésekre érkezett pályázati anyagok értékelése után mindkét pályáztató fél ugyanarra az eredményre jutott: nagyon szoros versenyben az Ipsos Zrt. és a Gemius SA konzorcium által benyújtott pályázatot tartották a legalkalmasabbnak a kitűzött cél elérésére. Így az Ipsos-Gemius konzorcium által jegyzett gemius/Ipsos Audience online közönségmérési szolgáltatás biztosítja 2010 végéig (opcionálisan 2011-2012-ben) piac számára az egyenértékes online közönségadatokat. Vagyis a cég mérőpontokon online és offline kérdőíveken alapuló rendszere mondja meg hogy egy adott oldalt hányan és kik látogatnak,

A döntéshozatalban résztvevő és a szerződéskötési folyamatba elsőként bekapcsolódó cégek között volt többek között a Carnation, a Mindshare, a Kirowski, az Axel Springer, az Origo, az R-time, a Sanoma és az Indexet is kiadó CEMP.