Az MTV jogi úton támadja a Napkeltét

2009.10.20. 08:36 Módosítva: 2009.10.20. 10:08
Három perccel több hirdetést sugárzott a Napkelte, mint amennyit a szerződése engedett volna, állítja az MTV, amely ezért jogi lépésekre készül. Gyárfás Tamás Napkelte-producer szerint rosszul számoltak.

Jogi lépésekre készül a Magyar Televízió, mivel a menedzsment álláspontja szerint túllépte a szerződésben rögzített maximális reklámidő-mértéket korábbi reggeli műsora, a külső gyártásban készült Napkelte.

"A megállapodásban szereplő tizenkilenc helyett éveken keresztül huszonkét percnyi hirdetést sugárzott a három órásprodukció" - közölte Medveczky Balázs ügyvezető alelnök.

Rosszul számoltak?

Gyárfás Tamás producer viszont azt állítja: csak egy korábbi, azóta érvényét vesztett szerződés tartalmazta a tizenkilenc perces korlátot, a 2006-os és a Medveczky Balázs által aláírt 2008-as már nem.

Szerinte úgy jöhetett ki az MTV menedzsmentjének a húsz percen felüli időtartam, hogy - megtévesztően, rossz hírüket keltve, mint a kuratórium tagjainak kiosztott mintegy félszáz oldalas kimutatásból is kiderül - abba beleszámolták valamennyi hirdetési blokk elején és végén látható minifőcímet is, ami viszont a médiatörvény szerint nem része a reklámidőnek.

Gyárfás szerint szánalmas a helyzet

Szeptember 25-én azonnali hatállyal mondta fel a Napkelte szerződését az MTV-t, és az adót felügyelő közalapítvány kuratóriumi elnökségében azóta vita folyik arról, jogszerűen járt-e el az intézmény menedzsmentje.

Gyárfás Tamás szerint szánalmas, hogy az MTV ügyvezető alelnöke utólag újabb és újabb megalapozatlan ötletekkel rukkol ki, hogy valahogy igazolja jogszerűtlen döntését.