Javulnak a kilátások a Time Warnernél

2009.11.04. 17:22 Módosítva: 2009.11.04. 18:27
A világ vezető szórakoztatóipari vállalkozása, az amerikai Time Warner Inc. 38 százalékos nyereségcsökkenést jelentett szerdán a harmadik negyedévről. Felfelé módosította az év egészére vonatkozó profit-előrejelzését a hirdetési piac javulása miatt.

A főként a filmgyártás, a televíziózás és a lapkiadás területén érdekelt társaság nyeresége az egy évvel korábbi 1,07 milliárd dollárról 661 millió dollárra - részvényenkénti 89 centről 55 centre - esett vissza, bevétele pedig 5,9 százalékkal 7,14 milliárd dollárra csökkent idén július és szeptember között. Az eredmények rácáfoltak a Reutersnek nyilatkozó elemzők részvényenként 53 centes profitot és 7,08 milliárd dolláros bevételt valószínűsítő előrejelzésére.

A társaság várakozásai szerint a karácsonyi szezon közeledtével és a válság enyhülésével a hirdetési piac tovább élénkül, így a profitkilátások is javulnak: az év egészében az áprilisban jósolt 1,98 dollár helyett 2,05 dollár nyereségre lehet számítani.

A Time Warnerhez tartozó tévécsatornák - köztük a CNN hírtelevízió és az HBO fizetős filmcsatorna - nyeresége összesen 3,2 százalékkal, bevétele 5,2 százalékkal bővült éves szinten. A filmgyártásból származó profit 5,8 százalékkal nőtt, míg a bevétel 4 százalékkal csökkent. A válság nagy vesztese a lapkiadói ágazat - benne például a Time és a Fortune magazinokkal -, amelyet a sajtóban végbemenő szerkezetváltás is sújt, így aztán a nyereség a július és szeptember közti időszakban 40 százalékkal, a bevétel pedig 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az AOL internetszolgáltatója a kilencvenes években több mint 30 millió ügyféllel rendelkezett. Az idei harmadik negyedévben már alig 5,4 millióan voltak, ami 438 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, pedig a cég már akkor is mélyrepülésben volt. Az AOL 23 százalékos bevételcsökkenéssel zárta a harmadik negyedet, szerdán pedig az anyavállalat megerősítette, hogy az év végéig megválik a cégtől.