A 168 Óráról mondtak le a legtöbben

2009.11.11. 10:56 Módosítva: 2009.11.11. 10:56
A válságmentes tavaly nyári adatokhoz képest a hetilapok közül a közéleti 168 óra (-17,8%) és a bulvár Best (-11,6%) bukott a legnagyobbat a Matesz nemrégiben nyilvánosságra hozott harmadik negyedévi adatai szerint. A hetilapok piacán a Szabad Föld és a Story vásárlói voltak a leghűségesebbek újságukhoz.

Idén tavasszal a közéleti hetilapok körében 10,5 százalékos veszteséggel (Heti Válasz) még első helyet lehetett elérni, az ilyen arányú veszteség viszont a 3. negyedévre már majdnem nyereségnek számít. A legtöbb vásárlóját (-17,8 százalék) egy év alatt a 168 Óra vesztette, amiből idén júliustól szeptemberig már csak 23,3 ezer fogyott átlagosan az újságosoknál. Őket követi a Magyar Demokrata, aminek összes értékesített példányszáma tavaly még 21,4 ezer volt, idénre 17,9-re zsugorodott (-16,4 százalék).

A Heti Válasz az idei év első negyedéves eladási adatai szerint vezette a vesztesek toplistáját, de a harmadik negyedévben tovább rontott mutatóin (19,1 ezer eladott példányszám); a 11,2 százalékos visszaesés a harmadik helyre elegendő. A HVG-nek sem megy jól, a tavalyi 85,8 ezerhez képest 9,2 ezerrel adtak el belőle kevesebbet az idei nyáron (-10,7 százalék), és a Figyelő is elvesztett 1,4 ezer vásárlót (-10,4 százalék) a tavalyi 13,6 ezerből.

A vidék hetilapja bukott a legkevesebbet a közéleti lapok közül, 6,6 százalékos veszteséget kell elkönyvelnie, viszont továbbra is ebből a lapból fogy el a legtöbb az országban, 104,4 ezer hetente. Az Élet és Irodalom és a Magyar Narancs helyzetéről nincs információ, ezek nem auditáltatják magukat a Matesszel.

A bulvárnapilapoknál megfigyelhető bővülés (8 ezerrel többen vették a Borsot) a bulvárhetilapokra kevésbé jellemző, mindegyikük vesztett többet-kevesebbet a válság egy éve alatt. A Storyból még így is 273 ezret adnak el hetente (-4,9 százalék). A Hot! részben a hetilappiac Borsa, sikerült visszatornáznia magát; az idei év első negyedében még csak 83,5 ezret adtak el belőle, idén nyáron már 95,2 ezer fogyott. Kiadója így boldog lehet, mert a tavaszi 17 százalékos veszteséghez képest már csak -5,4 százalékon állnak.

Egy év alatt a legtöbb vásárlót (18 ezer) a Best vesztett, idén nyáron csak 136 ezer fogyott belőle, így a bulvárhetilapok piacán ez szenvedte el a legnagyobb veszteséget (-11,6 százalék).