Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Három női lap is nyert a válságon

2009.11.13. 10:17
A női lapok produkálták a legnagyobb nyereséget (Glamour +9,6 százalék), a legnagyobb veszteséget (Gyöngy –26,4 százalék) és a legnagyobb hullámzást is az elmúlt egy évben a nyomtatott sajtó piacán – derül ki a Matesz legfrissebb adataiból.

Idén tavasszal is voltak női lapok (Blikk Nők, Meglepetés, Kiskegyed, Maxima), amelyek a válság ellenére tudták növelni eladott példányszámaikat, azonban meglepetésre pont ezek az egy évet átfogó vizsgálat tükrében már veszteseknek számítanak.

2008 3. negyedévét és 2009. 3. negyedévét összevetve a válság első egy évének nyertese a női lapok piacán a Glamour, amiből 5,6 ezerrel fogyott több (most 64,2 ezer), mint egy éve, és így 9,6 százalékos növekedést ért el. A második nyertes a Marie Claire, amit idén nyáron 27,8 ezren választottak az újságosoknál (+2,7 százalék), viszont tavasszal még vezette a vesztesek toplistáját 23,9 százalékos veszteségével. A harmadik nyertes a Cosmopolitan, ami hibahatár közeli 184 példányos többletével +0,3 százalékos növekedést produkált (48 ezer értékesített példány).

A vizsgált többi tíz lap vesztett a válságon. Nem örülhet felhőtlenül a Glamour eredményeinek az Axel Springer kiadó, mivel a legnagyobbat a flottájukba tartozó Gyöngy bukta, amit 9,2 ezerrel kevesebben vásároltak 2009 harmadik negyedévében (25,8 ezren). A vesztesek listáján az Elle áll a második helyen, belőle tavaly nyárhoz képest 5,9 ezerrel értékesítettek kevesebbet, ez kezdeti 28,3 ezres vásárlójához képest 20,9 százalékos visszaesést jelent.

A harmadik és a negyedik helyen szintén axeles lap áll, a Hölgyvilág 17,2 százalékát vesztette el vásárlóinak, most nyáron 34,9 ezret értékesítettek belőle, a Fannyt pedig 14,7 ezerrel kevesebben vásárolták átlagosan július eleje és szeptember vége között (-16,4 százalék).

Őket követi a Marquard Kiadóhoz tartozó Joy (-10 százalék), aminek sikerült javítania tavaszi eredményein (akkor még -21,2 százalékon állt), és a sanomás Maxima (-6,4 százalék), amiből 2,9 ezerrel fogyott kevesebb, mint egy éve. A legnagyobb példányszámban fogyó (255 ezer) Nők Lapjáról 14,6 ezer vásárló mondott le (-5,4 százalék).

Igazi meglepetés, hogy a fél éve még abszolút nyertesnek (+8,9 százalék) számító Blikk Nők milyen nagymértékben esett vissza nyárra. Az év első három hónapjában 142 ezer fogyott belőle hetente, a 3. negyedévben már csak 126 ezer. Az, hogy egy év alatt csak 3,7 százalékot bukott, annak köszönhető, hogy tavaly ilyenkor 131 ezer kelt el belőle.

A vesztesek utolsó előtti helyén a Meglepetés áll (-1,8 százalék), amiből még így is 94,3 ezer kel el hetente, a Kiskegyed pedig az alig 0,75 százalékos veszteségével és 198,6 ezer értékesített példánnyal szinte a nyertesek közé tartozik.