Vilmos
10 °C
22 °C

Március elsején indulhat Gyárfás tévéje

2009.11.24. 11:40 Módosítva: 2009-11-24 11:40:16
Az ORTT bejegyezte Gyárfás Tamás új csatornáját, az Út Tv-t, de közben a Napkelte producere megint elkezdte árulni az MTV-ből kiebrudalt műsor reklámidejét. A Napkelte ugyanis a Story Tévén folytathatja, és nem is biztos, hogy végül elindul Gyárfás tematikus adója.

Az ORTT-hez benyújtott műsorszolgáltatási kérelem szerint március 1-jén indulna Gyárfás Tamás televíziója. A hivatalos íratok szerint a Napkelte producere az új műholdas adónak az Út TV nevet adta.

Az Út Tv műholdon sugározhat, de nem az egyéni műholdas nézőkre számít, hanem a kábelszolgáltatókhoz akar így eljutni. Még október közepén derült ki, hogy Gyárfás saját adót indítana, akkor a producer az Indexnek azt nyilatkozta, ha lesz a tervből valami, nem politikai csatorna lesz az új adó, „hiszen nincs értelme olyan tévét létrehozni, amelybe nem mennek be egyes politikusok”.

Akkor az új csatorna műsorstruktúrájának vázlatában feltűnt Pallagi Ferenc, Lakat T Károly és juszt László neve is. A csatorna programigazgatójának az ATV egykori vezetőjét, Székely Ferencet kérte fel Gyárfás.

Az új adó indításának terve nem jelenti azt, hogy Gyárfás végleg lemondott volna a Napkeltéről. Egyrészt az ORTT-bejegyzésnek szinte nincsen semmi költsége, és nem kötelez semmire, másrészt információink szerint az új adó előkészületei ellenére Gyárfás már előrehaladott tárgyalásokat folytat a Story Tv-vel a Napkelte átvételéről, sőt úgy tudjuk, a reklámhelyeket is elkezdték árulni a régi, jól bejáratott hirdetőknek.

A Magyar Televízió szeptember 25-én bontotta fel a Napkelte jövő év végéig szóló szerződését. Azóta az MTV is beperelte a Napkeltét, és a Napkelte is a köztelevíziót, Medveczky Balázs ügyvezető alelnök szerint pedig azért vontak el 9,4 milliárdot az MTV-től, mert így akarnak a szocialisták bosszút állni a Napkelte kirúgása miatt.