Gyárfás
19 °C
35 °C

Majtényi kikéri magának

2009.12.14. 17:47 Módosítva: 2009.12.14. 17:53
Az ORTT leköszönő elnöke szerint a Neo FM közleményében burkoltam azzal vádolta meg, hogy részrehajló volt a Slágerrel az országos analóg frekvenciákat újraosztó pályázat értékelésénél. Sőt Majtényi szerint ő akadályozta meg, hogy a Sláger pályázat nélkül meghosszabbítsa a frekvenciahasználati engedélyt. Ennek ellenére Majtényi szerint is túlzott volna az Egyesült Államok rekaciója, amikor a Sláger veresége után a képviselőház nem kötelező erejű döntésben ítélte el a magyarországi frekvenciadöntést.

Majtényi László szerint "alattomos utalásokat" tett erkölcsi hitelére az országos rádiós frekvenciapályázatok egyik nyertesének két vezetője, a kilenc budapesti nagykövet transzparenciát hiányoló levelére reagálva. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) november végén leköszönt elnöke erről az MTI-hez hétfőn eljuttatott, nyílt válaszlevelében írt.

"A nagykövetekkel szemben, noha ők funkciójukból következően nyilvánvalóan nemzeti üzleti érdekeik védelmében is fellépnek, az alázatosságig udvarias hangú levél kifejezett és alattomos utalásaival az én erkölcsi hitelemet is célba veszi" - fogalmazott. Megjegyezte: "erősen eltúlzottnak" tartja, hogy az Egyesült Államok képviselőháza a múlt héten nem kötelező erejű döntésben bírálta a magyarországi frekvenciadöntést.

Majtényi László megismételte, hogy elfogadhatatlannak és törvénysértőnek tartja a két országos kereskedelmi rádiós koncesszió odaítéléséről hozott döntést, ugyanakkor jelezte: más ügyben emelte fel szavát, mint a nagykövetek; ő nem az átláthatóság hiányának a hazai befektetői klímára gyakorolt hatása, hanem az ORTT szerinte törvénysértő határozata kapcsán fogalmazott meg kifogásokat.

Rágalomnak nevezte, hogy a frekvenciadöntéssel kapcsolatos motivációja nem transzparens. Ezzel "a maguk finom módján arra utalnak, hogy a vesztesek egyikének, vélhetően a Sláger Rádiónak volnék titkos támogatója" - közölte, emlékeztetve arra: hosszú és eredményes küzdelmet folytatott azért, hogy "az országgyűlés által megszavazott törvény ellenében a Sláger Rádió ne jusson pályázat nélkül, mélyen a piaci érték alatt újabb műsorszolgáltatási jogosultsághoz".

Az ORTT volt elnöke szerint a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozott anyag mellett készült egy másik tanulmány is az FM1 Konzorcium pályázatáról, ezt az ORTT belső szakértői írták. "Ez a döntést megalapozó elemzés az FM1 pályázatát üzletileg egyértelműen megalapozatlannak és - hiánypótlási felhívás nélkül - kizárandónak minősítette".

Nyílt levelében kiemelte: azok közé tartozott, akik még időben kísérletet tettek arra, hogy megóvják Magyarország jó hírét az azt veszélyeztető döntéstől. "Utólag, lemondásommal, ugyanezt szolgáltam" - tette hozzá.

Amiért lemondott

November 18-án tett közzé kilenc ország budapesti nagykövetsége közös nyilatkozatot, amely szerint különös aggodalommal figyelik "a nem transzparens viselkedés jelentős megnyilvánulásait, amelyek hatással vannak a befektetőkre a közszolgáltatások, a műsorszolgáltatás és az országos közlekedési infrastruktúra egyes területein".

Múlt csütörtökön nyílt levélben válaszoltak a nagyköveteknek az október végén országos rádiófrekvenciát nyert Neo FM képviselői: Balázs Csaba, a tulajdonos econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója és Kádár Tamás, az adót működtető FM1 Zrt. vezérigazgatója. Egyebek mellett azt közölték: a tulajdonosok elkötelezett hívei az egyetemes demokratikus értékeknek, ezen belül kiemelten fontos számukra a piacgazdaság, a vállalkozás szabadsága, a tiszta verseny és az átláthatóság az üzleti folyamatokban.

Felhívták a figyelmet arra, hogy mindkét koncesszió hét évére a későbbi győztes ígérte százalékosan és összegszerűen is a legmagasabb műsorszolgáltatási díjat, márpedig "a pályázati felhívás egyetlen tényleges versenyelemet tartalmazott, amelynél sehol a világon nem ismernek objektívebbet, ez pedig a díjverseny".