Garfield nyerte a választásokat

2010.04.12. 17:57 Módosítva: 2010.04.12. 18:01
A kampánycsend hosszabbításában fél millió nézővel verte meg az RTL a Tv2-t. Este tíz után azonban, ha nem is nagy előnnyel, de a Magyar Televízió vonzott több embert az eredményhirdetésre.

A magyar nép voksolt tegnap, a demokrácia ünnepe volt április 11, sőt még sorba is kellett állni a tortáért. Az AGB Nielsen elekronikus nézettségmérési eredményei alapján a magyar nézők szavazatai azonban egyértelműek: azt akarják, hogy egy hájas, animált macska alakítson kormányt.

A Garfieldot este héttől ugyanis 1 millió 618 ezer ember választotta (ez 31 százalékos közönségarányt jelent), miközben a Tv2-n a választási műsort 1 millió 142 ezer ember látta, az M1-re pedig mindössze 598 ezer ember kapcsolt, hogy megnézze, ahogy Süveges Gergő és Török Gábor vicceket mesél a kampánycsend kínos ráadásában.

A 18 és 49 évesek körében még nagyobb volt az RTL Klub családi vígjátékának előnye, hiszen az éppen tévé előtt ülők 36,2 százaléka kapcsolt a filmre, míg a választások a reklámozóknak oly kedves nézők 21,5 százalékát vonzották a Tv2-re és 10,2 százalékát a közszolgálati főadóra.

Persze mindez az Országos Választási Bizottság hibája, hiszen a nagy kampánycsend-hosszabbítás miatt a választási műsorok szerkesztői csendben leharapták saját nyelvük, a műsorvezetők pedig választhattak: vagy úgy beszélnek a politikai pártokról, ahogy katolikus közéleti lapokban a szexről, vagyis tények és konkrétumok nélkül, célozgatva, vagy süteményrecepteket olvasnak be a kamerába.

De az RTL Klub nem csak a kampánycsend hosszabbítás alatt szerepelt jól, hiszen a választási műsorát is többen nézték, mint a Tv2-t este tíz után, amikor az első eredmények beérkeztek, illetve amikor a pártvezetők köszöngetni, magyarázkodni és lemondani kezdtek. A nézettségi versenyt a teljes lakosság körében ekkor azonban már az MTV nyerte.

Az RTL Klub választási műsorának közönségaránya fél tizenegy és éjfél között 19,7 százalék volt, ugyanekkor a Tv2-t a nézők 18,5 százaléka választotta, az M1-en 21,4 százalékos közönségarányt kalapoztak össze.

Ebben a kritikus időszakban egyébként a 18 és 49 év közöttiek körében az RTL Klub nyert a maga 23,1 százalékos közönségarányával. A három országos adó nézettsége ebben a korcsoportban azonban nagyon szoros volt, amit mi sem jellemez jobban, minthogy a tizenegy és fél tizenkettő között időszakot a Tv2 nyerte, míg ezután az M1 és az RTL Klub közönségaránya éppen ugyanannyi volt: 20,2 százalék.