Mihály
3 °C
17 °C

A Fidesz-miniszter volt cége bevásárolta magát az RTL-be

2010.04.26. 09:44 Módosítva: 2010.04.26. 17:49
A Fidesz-kormány leendő vagyongazdálkodási miniszterének, Fellegi Tamásnak a korábbi cége jelentős, 31 százalékos részvénycsomagot vásárolt az RTL Klubot tulajdonló M-RTL Zrt.-ben.

Az Infocenter.hu Zrt. 2010. április 23-án megvásárolta az IKO Média Holding Zrt. részvényeinek száz százalékát. Az IKO Média Holding Zrt. tulajdonában van az RTL Klub televíziós csatornát üzemeltető  M-RTL Zrt. részvényeinek 31 százaléka. Az Infocenter.hu Zrt. százszázalékos tulajdonosa a Heti Válasz kiadójának, valamint a Lánchíd Rádiónak, illetve kisebbségi tulajdonosa volt a Class FM országos kereskedelmi rádiót működtető Adveniónak. Fellegi Tamás mára eladta az Infocenter.hu-ban meglévő részesedését.

Az Infocenter korábbi tulajdonosa az a Fellegi Tamás, aki az újonnan megalakuló Orbán-kormány vagyongazdálkodási minisztere lesz, és aki csak a politikai szerepvállalás miatt adta el tulajdonrészét.

Az Infocenter.hu Médiabefektetési Zrt.-t 2009 júliusában egyszemélyes részvénytársaságként alapította Fellegi Tamás, a cég jegyzett tőkéje 5 millió forint volt. Később jött a dán DEFAP csoport, amely kockázatitőke-alapként definiálja magát, de több jel utal arra, hogy valójában befektetési szolgáltatást nyújtó cégcsoport, amely más, ismeretlen befektetők pénzét kezeli. Az Infocenter.hu projektcégben Fellegi Tamásnak 51 százalékos többségi részesedése volt.

Fellegi Tamást a második Orbán-kormány lehetséges vagyongazdálkodási minisztereként emlegetik. Az Infocenter pénteken közölte, hogy az üzletember eladta az Infocenter.hu-ban meglévő részesedését. Az Infocenter.hu Zrt. összesen 52 százalékos új tulajdonosai: Nyerges Zsolt, a Class FM országos kereskedelmi rádiót birtokló Advenio Kft. többségi tulajdonosa, Fellegi Tamás eddigi üzlettársa, valamint Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke. A tranzakció során a dán DEFAP tulajdonrésze változatlanul 48 százalék maradt.

Nem csak az RTL-t

Az adás-vétel tárgya még az IKO Műsorgyártó Kft., a Videovox Production Műsorgyártó Kft., valamint az IKO Sales House Kft. 50-50 százalékos üzletrészeinek a megvásárlása is.

Az ügylet a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásával válik véglegessé.
Nyerges Zsolt, az Infocenter.hu vezérigazgatója és főrészvényese a szerződés aláírása után örömét fejezte ki, hogy  az Infocenter.hu  részese lehet „a legnagyobb magyar televízió sikereinek”.
Az IKO Média Holding 3 tagot delegálhat az M-RTL 10 tagú igazgatóságába. Így a jövőben csatlakozik az igazgatósághoz  Nyerges Zsolt és Aczél Zoltán. Rákosi Tamás továbbra is tagja marad az M-RTL Zrt. igazgatóságának, valamint felkérést kapott arra, hogy az új tulajdonosokat segítendő vegyen részt az adás-vételben érintett másik három kft. irányításában is. Az RTL igazgatótanácsának egyébként eddig tagja volt Fellegi Tamás, most erről a posztról ő távozik.

Az IKO megvásárlásával előző információinkkal ellentéten csak az RTL Kluban szerzett részesedést az Infocenter. Az IKO romániai leányvállalata ugyanis nem szerepel a felvásárolt cégek között, így nem lett a csoporté több nagy nézettségű tematikus adó, például a Film+, a Film+2, a Sportklub és a Cool. (Ezeket az adókat Rákosi Tamás annak idején azért alapította, hogy az RTL Klub tartalmait újrahasznosítva még több reklámot tudjon értékesíeni, de közben ne sértsék meg a médiatörvényt, amely még tiltotta, hogy egy országos kereskedelmi adónak tematikus adója legyen, azt viszont nem, hogy a kisebbségi tulajdonos cége új adókat alapítson.)

Az RTL Klub kisebbségi tulajdonosa információink szerint egyelőre nem tervez változásokat az országos kereskedelmi csatorna vezetésében.

A Tv2 is érdekelte őket

Üzleti körökben sokáig beszédtéma volt, hogy az Infocenter meg akarja venni az egyik országos kereskedelmi csatornát, úgy tudjuk, hogy először a Tv2 megvásárlásával próbálkoztak tavaly ősszel.

A Tv2 tulajdonosa, a ProSiebenSat1 tárgyalt is a magyar befektetőkkel, a felvásárlás azért hiúsult meg, mert a médiacsoport egyszerre szeretett volna megválni közép-európai csatornáitól, így az Infocenternek a bolgár és a román adókat is meg kellett volna vásárolnia.