Az RTL Klub nyerte a második fordulót is

2010.04.27. 10:28
A köztévé a választási műsor alatt megháromszorozta a közönségarányát, de azért a Tv2 és az RTL Klub is megverte egy-egy családi vígjátékkal.

A választást megint az RTL Klubon figyelték az emberek, pedig a csatorna nem is nagyon igyekezett: urnazárástól este kilencig egy amerikai vígjátékot sugárzott. A teljes lakosságból 867 ezer ember választotta az RTL választási műsorát, míg ugyanakkor a Tv2 választási híreit 742 ezer ember kísérte figyelemmel az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési adatai szerint. A köztévé választási műsorát este héttől negyed tízig átlagosan 724 ezren választották, tehát a köztévé a hosszabb műsoridő ellenére is csak kicsivel maradt le az országos kereskedelmi tévék mögött.

A három országos tévé nézettsége a második fordulóban
A három országos tévé nézettsége a második fordulóban

Az első két órában sugárzott vígjátékok azért természetesen megverték az MTV választási műsorát, a Nem férek a bőrödbe 934 ezer embert érdekelt az RTL-en, a Tökéletes pasi 881 ezret a Tv2-n.

A hirdetőknek fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében is az RTL Klub győzött. A választási műsort a korcsoport éppen tévét néző tagjainak 19,3 nézte, míg a Tv2-t csak 15,4 százalék választotta. Eközben a 18-49 évesek körében az M1 mindössze 10,7 százalékos közönségarányt tudott elérni. Ez kiemelkedő eredmény a köztévétől, elég, ha azt nézzük, hogy a választási műsor előtti Híradó és a késő esti Kultúrház közönségaránya is mindössze 3,4 százalékos volt.

Az este legnépszerűbb programja ebben a korcsoportban a Heti hetes volt a maga 24,8 százalékos közönségarányával. A politikai humor ellen bulvár talkshow-t küldött a Tv2, de a Frizbi Hajdú Péterrel csak 23,4 százalékos közönségarányt tudott összehozni.