Előd
10 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Megszűnhet a Hírszerző

2010.05.04. 10:45
A Political Capital érdekeltségébe tartozó portálért állítólag sorban állnak a vevők, mégis felmondtak az összes dolgozónak. A tulajdonosok a szerkesztőségnek bejelentették, már csak két hétig finanszírozzák a lap működését.

Hivatalosan is elismerte a Political Capital politikai tanácsadó cég, hogy el akarja adni a 2005 júliusában indult Hírszerzőt, ami 150 ezres napi látogatószámával jelenleg az egyik legolvasottab markánsan liberális portál. Szabados Krisztián ,a Hírszerzőt is tulajdonló Capital Group vezetője a Kreatív szaklapnak nyilatkozva még azt mondta, öt jelentkező is van a hírportálra, sőt az is elképzelhető, hogy nem is adják el a Hírszerzőt, inkább politikai-közéleti lapból gazdasági-elemző portállá alakítják át.

Szabados szerint minderre azért van szükség, mert a Political Capital, amely többek közt az MSZP-nek, a Nemzetbiztonsági Hivatalnak és az MDF-nek is adott tanácsokat az elmúlt években (a cég egyik tulajdonosa, Somogyi Zoltán érdekeltségeit eladva az MDF kampányfőnöke lett), ezentúl csak külföldről fogad el ilyen felkéréseket, Magyarországon inkább gazdasági tanácsadói tevékenységére koncentrálna. Szabados szerint a Hírszerzőből befolyó pénzt inkább angol nyelvű médiaportfóliójuk erősítésére kívánják fordítani (a Political Capitalé a Riskandforecast.com angol nyelvű oldal).

Az Index információi szerint a valóság az, hogy hiába érdeklődtek a Hírszerző után többen is, az eladás egyelőre meghiúsult, és a szerkesztőséggel közölték, hogy a Political Capital mindössze két hétig, vagyis május közepéig finanszírozza a működést. A lap munkatársai a bejelentéssel egy időben, csütörtökön meg is kapták felmondólevelüket.

Több érdeklődő, mint vevő

A Hírszerző iránt leginkább a Ringier érdeklődött, de végül a Ringier és az Axel Springer közép-európai egyesülése miatt az üzletből nem lett semmi, mert a két cég fúziója újabb felvásárlások nélkül is nehezen kaphatja meg a Gazdasági Versenyhivatal engedélyét. A lehetséges vevők között volt még a Klubrádió, ami nem meglepő, hiszen a Hírszerző kisebbségi tulajdonosa egy Asi Pago Kft.-nek nevezett cégen keresztül Arató András, a Klubrádió elnöke is (a cég neve spanyolul azt jelenti, hogy “így fizetek”). Iparági híresztelések szerint érdeklődött a Hírszerző iránt az Infocenter.hu, Fellegi Tamás fejlesztési miniszter egykori cége is, amely többek között tulajdonos a Class FM-ben és az RTL Klubban.

Információink szerint nem a Hírszerző az egyetlen olyan cég a Political Capital körül, amelyre bezárás vagy leépítés vár. A politikai tanácsadó cégnél is jelentős elbocsátások voltak, miután egyik legnagyobb megrendelője, az MDF nem jutott be a parlamentbe.