Egyre többen fizetnek a tévéért Amerikában

2010.05.13. 14:03
Egy év alatt hárommillióval nőtt azon háztartások száma, amelyek havonta fizetnek a tévézésért az Egyesült Államokban. Az interaktív szolgáltatások és a prémiumtartalmak miatt hajlandóak egyre többen a zsebükbe nyúlni.

Egyre több amerikai fizet azért, hogy tévézhessen. 2009 június 12-én, három hónappal az eredetileg tervezett dátum után kapcsolták le az Egyesült Államokban az ingyenesen fogható analóg sugárzást, és a legfrissebb felmérések szerint annak ellenére többen inkább egy havidíjas szolgáltatást választották az ingyenes digitális sugárzás helyett, hogy az amerikai kormány háztartásonként 40 dollárral támogatta a digitális dekóderek megvásárlását.

2008-ban még csak 97 millió tévéelőfizetés volt az Egyesült Államokban 2009 végére azonban már százmillió. Az analóg rendszer lekapcsolásakor 14 millióan nem voltak felkészülve a váltásra, de felmérések szerint ezeknek a szegény háztartásoknak mindössze tíz százaléka választhatott valamely fizetős szolgáltatást. A növekedés másik felét azok a háztartások teszik ki, ahol az analóg rendszer lekapcsolása előtt már átgondolták a dolgot, és úgy találták, hogy a digitális földfelszíni sugárzás nyújtotta szolgáltatások már kevesek.

Az új előfizetők nagy része ugyanis az online videótéka és az egyéb interaktív lehetőségek miatt váltott digitális kábeltévére vagy éppen iptv-re. Fontos szempont még, hogy az előfizetéses rendszerben a felvételt és az adás megállítását és visszatekerését kínáló dekódereket nem kell megvásárolni, így a háztartásoknak nem kell egy összegben sokat fizetniük.

A legtöbb előfizetőnek kábeltévéje van, 62,1 millió háztartásban így nézik a tévét, 32,7 millió a  műholdas előfizetés és 5,1 millió iptv-előfizetés van az országban.

A piacbővülés ellenére a nagy árverseny miatt egyre több szolgáltató adja fel, a CNN Money adatai szerint csak áprilisban nyolc műholdas és kábelszolgáltató volt kénytelen feladni a piaci versenyt.