Adorján, Adrián
4 °C
8 °C

A szex pörgetheti fel a 3D-tévézést

Index, MTI
2010.06.02. 09:13
Francia szakértők szerint leginkább a szex és a sport érdekelheti majd azokat, akik hajlandóak 3D-tévéadásra előfizetni. A szemüveg azonban kényelmetlen, ráadásul még drága is.

A háromdimenziós sport- és szexműsorok ösztönözhetik leginkább a franciákat a 3D-s tévékészülékek beszerzésére, szakértők szerint azonban az új tévék iránt csak akkor lesz tömeges az érdeklődés, ha kényelmesebben nézhetővé teszik és reálisabb áron kínálják.

Májusban a francia piacra is betörtek a 3D-s tévékészülékek, és bár egyelőre nem nagy a kereslet, a gyártók abban bíznak, hogy hamarosan felpörög. A GfK piackutató szerint az év végéig 200 ezer 3D-s készülék fogyhat el, a gyártók sokkal optimistábban félmillióra tették a lécet.

Jelenleg 1300 eurót (360 ezer forintot) kóstál egy 3D-s doboz beszerzése, és további 100 eurót (27 500 forintot) kérnek az adások nézéséhez szükséges különleges szemüvegek darabjáért.
A fontos sportesemények - mint az idei futball világbajnokság - megélénkíthetik az új technikával felszerelt tévék iránti érdeklődést, a szakértők szerint azonban az adások közvetítőinek nem lesz könnyű dolguk, ha különdíjat akarnak kicsikarni az új tartalomért. Ugyanis a szemüveg miatt nem túl kényelmes a 3D-s adások nézése, és egyéb technikai problémák sem megoldottak.

A futballmeccsek esetében például nehéz 3D-ben olvasni az eredményjelző táblát, és több olyan kameraállás van, amely a hozzáértők szerint a háromdimenziós látvány élvezőinél fejfájást, émelygést vagy hányást is okozhat.

Az említett hátulütők miatt nem valószínű, hogy még nyáron olyan csatorna indulna, amely 24 órában 3D-s műsorokat sugároz. Annyi biztos, hogy Franciaországban az O2 hálózatán év végén indul a Canal Plus 3D, amely teljes műsoridejében térhatású műsorokat: filmeket, természetfilmeket és sportközvetítéseket kínál.

"Még meg kell találnunk a megfelelő receptet a tévés sugárzáshoz, erről ma még csak elméleteink vannak" - fogalmazott a francia TF1 műsorszolgáltató egy illetékese.

Egyes kábelcsatornák a háromdimenziós műsorok megszaporodása és a technikai malőrök kiküszöbölése után a "video on demand" (megrendeléses) rendszerben gondolkodnak, míg mások - például az erotikus tartalmú műsorok gyártói - havi előfizetéses szisztémát képzelnek el.