Konrád, Tivadar
5 °C
22 °C

A vásárlókat nem győzi meg a 3D tévé

2010.09.10. 16:00
A közvetlen tapasztalatszerzést követően csökkent a nézők lelkesedése a technológia iránt.

Egy, a Nielsen Co. által a háromdimenziós televíziózással kapcsolatos fogyasztói magatartásról készített felmérés jutott arra a megállapításra, hogy a tapasztalatszerzést követően csökkent a nézők lelkesedése a technológia iránt, bár még így is 52 százalékuk vélte úgy, hogy jobb élményben volt része annál, mint amire számított.

Az amerikai Cable & Telecommunications Association for Marketing megbízásából végzett felmérés megállapítja, hogy nagy érdeklődés övezi a 3D televíziózást, de még sok akadályt kell leküzdeni a technológia sikerre viteléhez.

A magas ár mellett a technológia terjedésének legnagyobb akadályát az élvezetéhez szükséges speciális szemüvegek viselésének szükségessége jelenti. A megkérdezettek 57 százaléka nevezte meg a szemüveget a készülék vásárlása ellen hozott döntés okaként. Tízből kilencen gondolták úgy, hogy a szemüveg viselése akadályozza egyéb tevékenységek végzésében. A tanulmány szerint a 3D televízió technológia széleskörű elterjedésére nem kerülhet sor szemüveget nem igénylő készülékek kifejlesztése nélkül.

Miután megismerkedtek a technológia alkalmazásával, csökkent az elkövetkező egy éven belül 3D tévékészüléket vásárolni szándékozók aránya a felmérésben részt vevők körében.

Indokként felhozták, hogy nincs még annyi megtekinthető tartalom, ami megérné a befektetést. A megkérdezettek több mint háromnegyede szerint a technológia sokkal inkább bizonyos speciális tartalmak, például sportközvetítések vagy filmek élvezetére alkalmas, mint az átlagos tévézéshez.

A számítógépes játékot játszók körében tízből heten tanúsítottak érdeklődést háromdimenziós játék lehetősége iránt.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!