Belevaló csajok mehetnek az Édenbe

2010.09.13. 19:30
A Viasat3 eddig egyetlen műsorára sem költött annyi pénzt, mint az Éden hotel című új, csajos-pasis valóságshowjára, amit Kolumbiában forgatnak, főleg helyi stábbal, de magyar szakemberek felügyelete mellett. A szereplőválogatáson a gátlásos jelentkezők igen kínosan érezhették magukat.

"Meddig tartott a leghosszabb kapcsolatod?" kérdezi a casting ügynök a vele szemben ülő srácot, aki  szemrebbenés nélkül válaszol. "Tizenöt órán át. Ebben benne volt az előjáték is." Egy brókercégnél dolgozik, és a pénzért vállalta be a műsort - a válaszai azonban betanultnak tűnnek, mintha pontosan tudná, milyen fazonokat keresnek a szereplőválogatáson. Kérésre azonnal vetkőzik, kockahasa láttán a csupa nőből álló grémium elismerően cuppog.

A Viasat3 új valóságshowjának castingján vagyunk a Mafilm egyik épületében. A klasszikus gyárudvarakra emlékeztető területen elszórva állnak a stúdiók, itt székel az egész Tv2, és számos szereplőválogatást is itt folytatnak az erre szakosodott cégek. A Viasat3 szerint új sorozatuk, az Éden Hotel című reality más, mint a többi valóságshow, inkább szappanoperás jellege van, amiben a párkapcsolatok fontosak, hiszen a győzelmet egyedül nem lehet kivívni benne.

"Elég szigorú szabályrendszere van a műsornak, amiről egyelőre nem árulhatok el semmit. Maga a formátum az USA-ban annyira nem volt sikeres, de a skandináv országokban igen, a dánoknál a hatodik évad fogott nemrég. Reméljük, a magyar közönség is vevő lesz rá, mert izgalmasabb, mozgalmasabb, mint amit az ilyen jellegű műsoroktól megszokhattunk" - feleli kérdésünkre Varró Balázs, a csatorna pr-menedzsere.

A casting ugyanúgy folyik, mint a összes többi: egy asztal mögött ülnek a szereplőválogatók, velük szemben a jelentkezők egyesével. Egy kérdőív kitöltése után jön az elbeszélgetés, aminek hossza - legalábbis annak alapján, amit láttunk - nagyrészt azon múlik, mennyire szimpatikus vagy talpraesett a jelentkező. Aki túlságosan is introvertált, egy ilyen műsorban eleve hátránnyal indul, egy zárkózott ember nem túl érdekes a kamerák előtt. Exhibicionista, szókimondó, konfrontálódó fazonokat keresnek most is. A hotelbe páratlan számú jelentkező jut be, így az alapvető konfliktusforrás máris adott, hiszen az, aki pár nélkül marad, az kiesik.

Egy 19 éves debreceni lány ül a székben, gátlások nélkül beszél a szexuális életéről, kamera előtt ugyan nyíltan nem szexszelne (nem én mondom, így kérdezték), de egy takaró alatt már szívesen. "Egyéjszakás kalandod volt már?" "Ragaszkodó típus vagy?" "Könnyen konfrontálódsz?" "Megvéded magad, ha rád támadnak?" A kérdések alapján lesz egy olyan karakter a műsorban, aki a cél (a 25 milliós fődíj) érdekében mindenre hajlandó, akár több fickót is elcsábítani, és ha valaki ezt szóvá teszi, akkor nem ijed meg a verbális konfrontációtól.

A debreceni lány akár meg is felelhetne ennek a szerepnek, legutóbbi egyéjszakás kalandját például a neten hozta össze, a válogató előtti éjszakára, így megoldotta a szállását is, és még jól is érezte magát. Az alakjával elégedetlen, de a melleivel nem, a dekoltázsába egy Trabantot simán be lehetne parkolni. "Le kellene fogynod pár kilót" - jegyzi meg a casting ügynök "de ne a melledről, az úgy jó, ahogy van. Hajlandó vagy áldozni a sikerért?" Bizonytalan bólintás a válasz, aztán amikor közlik a jó hírt, hogy a második körre valószínűleg behívják, már sokkal lelkesebb igen jön, persze, futok, biciklizem majd, hogyne.

A műsor hazai kiadásáról csak annyit tudunk, hogy Kolumbiában forog majd, egy tengerparti szállodában, ahol fiatal lányok és fiúk töltenek el pár hetet összezárva, rendszeresen lesz kiszavazás (nem sms-alapon, hanem a versenyzők döntik el, kinek kell távoznia) és a végén egy nyertes is, aki 25 millió forintot tesz zsebre. A válogatóra több, mint háromezren jelentkeztek, ennyien még soha nem akartak egy a Viasat3 gyártásában készülő műsorban sem szerepelni. Az egyik jelentkező meg is magyarázza a dolgot: "Tengerpart, csajok, kaja, szállás, a végén valami díj, majd hülye lennék nem beszállni."

A reality eredetijét a brit Mentorn nevű cég gyártotta, és Paradise Hotel néven futott két kört az USA-ban. Az első évad 2003-ban elég sikeres nyári programnak bizonyult, de a merészebb jelenetek miatt (fürdőruhás csajok rohangálnak naphosszat, stb.) a hírhedten prűd amerikai hirdetőknek nehéz volt eladni a műsort, így a Forever Eden nevű testvérsorozata, illeve az eredeti második évada is megbukott. A skandináv verziók sikeresebbek, a már említett dán produkció mellett a norvégok és a svédek két-két évadot már letudtak belőle, hatalmas sikerrel. A magyar változattal egyidőben a svédek is készítenek belőle egy újabb szériát.

A Comment:com-on megmutatjuk, milyen volt az első két norvég évad, de vigyázat, korhatáros videókban!