Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMFrédéric Mitterrand egy rádióinterjúban elmondta: két éves moratóriumot hirdet meg 2011 novembertől a reklámok fokozatos eltörlési folyamatára, amely 2009-ben kezdődött el a France Télévisions csatornáin. Az új médiatörvény értelmében 2009 január óta este 8 óra és reggel 6 óra között nem lehet reklámot sugározni, 2011. december 1-jétől pedig egyáltalán nem lehetnének reklámok a közszolgálati csatornákon. Ez utóbbi dátum tolódott el legalább két évvel. "Utána majd meglátjuk" - fogalmazott a miniszter.
Jean-Francois Copé, a kormányzó jobbközép Népi Mozgalom Uniójának (UMP) nemzetgyűlési frakcióvezetője már kedden jelezte, hogy "költségvetési okok" miatt egyelőre nem megvalósítható a reklámok teljes eltörlése a közszolgálati csatornákon. Számításai szerint a reklámok megszűnése miatt kieső összeg kompenzálása 300-400 millió euróba kerülne a költségvetésnek. "Nehéz időszakot élünk, vigyázni kell a közpénzre, és nem hiszem hogy így lehetne rá a legjobban vigyázni" - mondta a frakcióvezető.
A kulturális miniszter elmondta: a moratóriumról azért kellett időben dönteni, hogy a reklámbevételeit mindenki időben megtervezhesse. Mitterrand arra utalt, hogy a közszolgálati csatornák bevételkiesését a kormányzat a kereskedelmi csatornák hirdetési bevételének három százalékos megadóztatásából kívánná pótolni. A kulturális tárca vezetője jelezte: pénteken egyeztet a témáról a legnagyobb kereskedelmi csatorna, a TF1, valamint az M6 vezetőivel, akik korábban tiltakoztak az újfajta adó bevezetése ellen.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM