Iván
21 °C
39 °C

Minden idők legjobban kereső tévés brandje a Simpsons

2010.09.24. 13:40 Módosítva: 2010.09.24. 13:44
Matt Groening sorozata 1989 december 17-én mutatkozott be a tévében, azóta letudott 464 epizódot és egy mozifilmet, közben megdöntött számos rekordot, és nem mellesleg keresett nyolcmilliárd dollárt a gyártónak. Csupó Gábor révén kicsit mi is magunkénak érezhetjük a sikert.
simps

A magyar animátornak dr. Nick Riviera karakterét köszönhetjük, aki ugyan nem tartozik a legismertebb vagy legnépszerűbb karakterek közé, de éppúgy rányomtatták kismillió pólóra, bögrére és uzsonnástáskára, mint Homert vagy Bartot, a sorozat két legkelendőbb figuráját. A Guardian szerint a szakemberek nyolcmilliárd dollárra becsülik az ajándéktárgyakból, külföldi- és amerikai utósugárzásból, ismétlésből és a DVD-k eladásából származó bevételt.

A brit napilap a Brand Licensing Europe 2010 elnevezésű konferencián elhangzottakra hivatkozik, ahol 450 médiaszakértő a nálunk is látható sorozatot választotta meg a legsikeresebb tévés brandnek (második helyen a Sesame Street című gyerekműsor végzett). A BBC licencjogok értékesítésével foglalkozó osztályának vezetője szerint a Simpsons minden korosztály számára vonzó és befogadható, így igen széles termékskálán lehet árusítani.

Az éves tévés ajándéktárgy- és DVD-piac összértékét 191 milliárd dollárra becsülik, így nem véletlen, hogy az új sorozatok berendelésénél a stúdiók figyelembe veszik azt is, mennyire eladható egyéb piacokon és formában a sorozat.