Véget ért a válság az európai tévéknél?

2010.11.09. 15:07 Módosítva: 2010.11.09. 16:08
Az RTL-csoport ötven százalékkal növelheti profitját idén, a ProSiebenSat1-csoport pedig az előző negyedévben háromszorosára növelte adózás előtti eredményét.

A reklámbevételek növekedésének köszönhetően majdnem  50 százalékkal nőtt a luxemburgi székhelyű RTL csoport profitja a harmadik negyedévben. Európa legnagyobb kereskedelmi televíziójának keddi közlése szerint jól indult a negyedik negyedév is, így az év egészében várható eredmények jócskán felülmúlják a tavalyit.

A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti , azaz EBITA eredménye 133 millió euróra emelkedett, a bevétel 8,8 százalékkal 1,16 milliárd euróra nőtt elsősorban a németországi, franciaországi és a hollandiai piac teljesített jól.

Tavaly az EBITA 17,6 százalékkal 755 millió euróra csökkent, a bevétel 6,3 százalékkal 5,4 milliárd euróra mérséklődött.

Jó eredményekről számol be néhány napja az RTL fő versenytársa, a ProSiebenSat.1 is: július és szeptember között 32 millió euró adózott eredményre tett szert, egy évvel korábban még 10,7 millió euró veszteséget kellett elkönyvelnie. Bevétele 12 százalékkal 627 millió euróra emelkedett.