Koronavírus adatok

2022. jan. 25.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Vanda, Paula
0 °C
5 °C

A külföldi lapok is a médiatörvényről írnak

2010.12.25. 18:44
Az Egymillióan a magyar sajtószabadságért néven megalakult, több, mint 34 ezer fős Facebook-csoport szorgalmasan gyűjtögeti a külföldi lapokban december 20-25. között megjelent, magyar médiatörvénnyel kapcsolatos cikkeket.

A Facebook-csoport listájába pénteken már a Financial Times című brit napilap cikke is bekerült, amiben Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke hivatalosan is érdeklődött a magyar kormánynál a médiatörvényről, mivel az sértheti az uniós szabályozást. A Facebookon belinkelték ezen kívül többek között az Amnesty International nevű emberi jogi szervezet karácsony előtti cikkét, az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlésének finn elnökének aggodalmát, az Economist egyik Kelet-Európával foglalkozó blogposztját, amiben Orbánt kiismerhetetlennek, a PR-ját pedig borzalmasnak nevezik, a konzervatív The Times című napilap vezércikkét, és a Daily Mail írását, amiben a média szájának betöméséről és a kommunista stílusról is szó esik.

A listára felkerültek a NASDAQ, a CNBC, a BBC, a Deutche Welle, a Reuters a Wall Street Journal, az EUobserver és a Bloomberg Businessweek korábbi, angol nyelvű cikkei is. A német lapok közül a Spiegel, a Welt, a ZDF blogja és a Deutche Welle is beszámolt a Fidesz január 1-jén hatályba lépő médiatörvényről és a szabályozás ellen tüntetőkről.

A Facebook-csoport felsorolásban ezen kívül még a cseh, szlovák, román, szerb, orosz, bosnyák és szlovén nyelvű cikkek mellett a francia Le Figaro és az 1891-ben alapított Amerikai Népszava linkje is helyet kapott, valamint a Gazeta Wyborcza című baloldali liberális lengyel lap is, ami "Szolidaritásunkat fejezzük ki a magyar médiával, amelyet Orbán miniszterelnök el akar hallgattatni"-feliratú címlappal jelent meg december 22-én.

A Gazety Wyborcza lengyel napilap címlapja
A Gazety Wyborcza lengyel napilap címlapja


  • Vennék
  • Hírek