Androidra mehet a Cosmopolitan

2011.01.04. 10:14
A Google tárgyalásokat kezdett Amerika legnagyobb magazinkiadóival, hogy lépjenek be az android platform új szolgáltatásába. Ha létrejön az üzlet, androidos készülékeken is elérhető lesz többek között a Cosmopolitan, a Wired és a Vanity Fair.

A Google szélesebb közönséggel és kisebb közvetítői díjjal csábítja az amerikai lapkiadókat, mint az Apple App Store-ja, ezért ha megszületik az együttműködés a Time Warner, a Condé Nast és a Hearst kiadók lapjai, valamint a Google között, akkor az android alapú gépek újabb muníciót kapnak az Ipad elleni harcban.

A Kreatív a Wall Street Journal információira hivatkozva azt írja, hogy nemcsak azért érné meg a kiadóknak mert a Google kevesebbet kíván felszámítani a közvetítői díjért, mint az Apple és az Amazon - amelyek a bevétel 30 százalékát teszik zsebre tranzakciónként saját vásárlási rendszereiken belül -, hanem azért is, mivel az Android egyre jobban növekvő platform, és az elektronikai vásárokon nagy érdeklődéssel várják a Google platformjára épülő tableteket.

A Nielsen január 3-án tette közzé az USA mobilpiacára vonatkozó adatait, mely szerint az elmúlt hat hónapban vásárolt eszközök 40 százaléka volt androidos, míg az Apple iOs platformjához tartozó készülékek csak az eladások 26 százalékát tették ki. Ha azonban nemcsak az elmúlt fél év adatait nézzük, látszik, hogy a párharcban még mindig az Apple van felül, piaci részesedése 28,6 százalék szemben a Google platformjával, amelynek 25,8.