Amerikában már többet hirdetnek online

2011.02.01. 12:48
Tavaly először fordult elő, hogy az amerikai hirdetők többet költöttek online reklámokra, mint újsághirdetésekre. A trend az idén is folytatódhat, az elmúlt négy évben a print lapok 50 százalékos bevételcsökkenést könyvelhettek el.

A teljes, újsághirdetésekre költött összeg, beleértve a nyomtatott és a digitális kiadásokat is, 2010-ben 25,7 milliárd dollárra csökkent, ez 6,6%-os esést jelent az előző évhez képest - írja az eMarketer tanulmánya alapján a mediainfo.hu.

A válság az online-nak kedvezett

Csak a nyomtatott újságokat vizsgálva még meredekebb csökkenést tapasztalható: ez a szegmens csupán 22,8 milliárd dollárt tett ki 2010-ben. Ugyanakkor az amerikai online hirdetési kiadások 13,9%-ot emelkedve, mintegy 25,8 millió dolláros összértéket értek el.

A  két összeg közötti eltérés várhatóan tovább nő majd a jövőben. A várakozások szerint az újsághirdetésekre még kevesebbet, 24,6 milliárd dollárt (21,4 milliárdot a csak nyomtatott kiadásokra) költenek majd a hirdetők, az online kiadások pedig megközelítik a 28,5 milliárdos értékhatárt.

"A trendet már megfigyeltük régebben is, de most érkeztünk el a fordulóponthoz" - mondta Geoff Ramsey, az eMarketer vezérigazgatója. Annak ellenére, hogy az online újsághirdetésekre költött összegek nominális értéke csökkent a válság alatt, az online kiadások az újsághirdetésekre költött összegek egyre nagyobb részét teszik ki, ahogy a nyomtatott sajtóhirdetésekre költött összegek egyre csökkennek.

Várhatóan egyre kevesebbet költenek majd újsághirdetésekre idén. Az eMarketer becslései szerint, 2006 óta a print költések 50 százalékkal csökkentek, és az online kiadások növekedése még mindig elenyésző ahhoz, hogy ezt ellensúlyozni tudja. Ugyanakkor, a teljes amerikai online költés - az előrejelzések szerint - jövőre is kétszámjegyű növekedést produkál majd, mely egészen 2014-ig folytatódik, amikor átlépheti a 40 milliárd dolláros értéket.

A bulvár hasít a német online piacon

Európa legnagyobb példányszámú (3,5 millió eladott példány naponta) napilapja, a Bild című bulvárlap internetes oldala 1,75 milliárd látogatóval lett a tavalyi év legnépszerűbb német nyelvű információs oldala.

A hétfőn közölt adatok szerint a Bild ugrásszerűen, 46,3 százalékkal növelte látogatottságát. A bulvárlap mögött a Spiegel végzett a második helyen 1,54 milliárd olvasóval. A befolyásos politikai hetilap 15,9 százalékkal növelte olvasótáborát a világhálón.

A két lap internetes oldala együttvéve 40,2 százalékát fedi le a húsz legkeresettebb oldal látogatottságának - közölte az összeállítást készítő Bitkom.