Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM
Az Oscar-gála a Super Bowl után a mindenkori tévés évad második legjobban jövedelmező műsorának számít. Az amerikaifutball-bajnokság döntőjében hárommilió dollárt is elkérnek egy félperces reklámért - ettől az Oscar-gála egyelőre még messze van, de 1,7 millióval nincs miért szégyenkeznie az ABC-nek sem. A nemzetközi hitelválság a tévében is éreztette hatését, hiszen 2009-ben 1,3, 2010-ben pedig csak 1,5 millió dollárt ért egy-egy szpot.
Az idei 80 millió dolláros bevétel nem számít rekordnak az Oscar-díj történetében, azt a 2008-as év tartja 81,4 millióval, igaz, ebben az évben a műsor hosszabb volt a megszokottnál. A nagy cégek leginkább azért szeretnek az Oscar-közvetítés alatt hirdetni, mert termékeiket így nem egy véres krimivel vagy bugyuta sitcommal azonosítják a nézők, hanem egy elegánsnak tartott gálaműsorral, de persze a kiemelkedően jó nézettség sem elhanyagolható szempont. Tavaly a gálát 42 millió néző látta, amivel az év egyik legnézettebb műsorának számított.
Az idei reklámozók között olyan cégeket találunk, mint az Amazon.com internetes könyváruház, a Budweiser sört gyártó Anheuser Busch, a műsor hivatalos autószponzorává előlépett Hyundai (a GM-et váltja), a McDonald's, a Nokia vagy a Procter & Gamble. A műsor alatt sugárzott reklámok tartalmát a vetítés előtt a Filmakadémia ellenőrzi, nem lehet például egy jelölt filmet sem említeni bennük, de még csak utalni is tilos rájuk.
A Hyundai Jeff Bridges idei jelölése (legjobb férfi főszereplő a True Gritért) miatt furcsa helyzetbe került, hiszen ő a gyártó reklámfilmjeinek egyik narrátora. A Filmakadémia szabályzata ugyan nem tiltja azt, hogy a jelöltek reklámokban szerepelhessenek, és azt sem, hogy azokat a közvetítés alatt bemutathassák, de egy feltétellel: a reklámot csak egy órával azt követően lehet bemutatni, hogy a színész kategóriájának díját már kiosztották.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM