Az RTL Klubot nézzük, ha ugyanaz megy

2011.05.03. 10:28
A királyi esküvőt és az alkotmány aláírását is az RTL Klubon látták a legtöbben, a közszolgálati adóra csak az idősek kapcsolnak, ha ugyanaz megy mindhárom adón.

Az elmúlt hetekben két olyan esemény is volt, amit mindhárom földi sugárzású televíziós csatorna is élőben közvetített, vagyis az M1-en, az RTL Klubon és a Tv2-n is pont ugyanaz az adás ment. Ahogy régebben a tűzijáték, most az alkotmány aláírása, illetve Vilmos angol herceg és Catherine Middleton esküvőjének közvetítése is jó arra, hogy a csatornák lemérjék, mekkora a márka ereje, a nézők mekkora része hűséges hozzájuk még akkor is, ha konkurens adókon a képernyő sarkában lévő logó kívételével ugyanazt kapnák.

Mindkét esetben az RTL Klub győzött a reklámozóknak fontos, 18-49 év közöttiek körében, és meglepő módon míg az idősek a királyi esküvőt a közszolgálati tévén nézték, addig Schmitt Pál aláírása miatt ők is inkább az RTL-re kapcsoltak.

A királyi esküvő közvetítését a reklámozói célcsoport 24,6 százalék az RTL Klubon nézte április 29-én déltől, míg a Tv2-re csak 14,7 százalék kapcsolt, az M1-et pedig csak 11,2 százalék választotta. A teljes lakosság körében viszont már a közszolgálati tévé győzőtt, a Nielsen elektronikus nézettségmérési adatati alapján 464 ezer ember választotta a közszolgálati tévét, az RTL Klubot 323 ezren, míg a Tv2-t 290 ezren választották. A közszolgálati tévé nézőinek döntő többsége, majdnem 400 ezren azonban 49 évnél idősebbek voltak, ami jól mutatja, hogy mely célcsoportok választják automatikusan az M1-t.

 

Az alkotmány húsvét hétfői aláírását is az RTL Klubon látták a 18-49 évesek közül a legtöbben, déltől a Híradó különkiadásának közönségaránya 18,7 százalékos volt, míg a Tv2 adását ekkor csupán 8, míg az M1-ét mindössze 5 százalék választotta. Vagyis az RTL Klubot többen nézték, mint a másik két földfelszíni adót összesen.

Meglepő, de ebben az esetben az idősek sem segítettek a közszolgálati tévén, csak arra volt elég az M1 törzsbázisa, hogy a Tv2-t lenyomja a csatorna: a teljes lakosságot figyelembe vége 395 ezer ember nézte Schmitt Pált az RTL Klubon, 190 ezren pedig a Tv2-re és 240 ezren az M1-re kapcsoltak.