Vince, Artúr
-5 °C
2 °C
Index - In English In English Eng

Nem egyesül nálunk a Ringier és az Axel Springer

2011.05.06. 16:12 Módosítva: 2011.05.06. 16:17
A Népszabadságot, a Nemzeti Sportot és a Blikket is tulajdonló Ringier és a Tvr-hét mellett nyolc vidéki lapot is kiadó Axel Springer nem egyesül Magyarországon, miután az NMHH nem engedélyezte a fúziót, de azért a tervről nem mondtak le végleg.

A Napi Gazdaság információi szerint a Ringier az Axel Springer egyelőre elhalasztotta a két cég fúzióját, de a gazdasági lap értesülései szerint a magyarországi leányvállalatok fúziója továbbra is a tervek között szerepel, és a két kiadóvállalat a lehetőségek mérlegelése után dönti el, hogy kérelmezik-e egy módosított fúziós terv engedélyezését.

Az NMHH Médiahatósága április 14-én utasította el a Blikket és részben a Népszabadságot is tulajdonló Ringier és a magazinok mellett nyolc megyei napilapot és a Világgazdaságot is kiadó Axel Springer egyesülését.

A fúzió az NMHH szerint ugyanis "egyértelműen és jelentősen" veszélyeztetné a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését, a médiahatóság döntése pedig kötelezi a fúziót hivatalosan engedélyező Gazdasági Versenyhivatalt is.

A svájci hátterű Ringier és a német Axel Springer kiadóvállalat tranzakcióját minden más érintett közép- és kelet-európai piacon jóváhagyták a versenyhatóságok. A magyarországi versenyhivatali eljárás tavaly tavasszal indult, amikor a januárban életbe lépő médiatörvény még törvényjavaslatként sem létezett.