A Top10-ből öt helyet vitt el a Való Világ 4

2011.05.18. 14:30
Az április 11-től május 8-ig tartó időszakban a 18-49 évesek körében a tíz legnézettebb adás közül öt a Való Világ volt. A Top10-es listára a TV2 csak két műsorával jutott fel, de ez nem is csoda, az elmúlt fél évben főműsoridőben nyolc százalékot vesztett heti átlagos közönségarányából a reklámozóknak legfontosabb korosztályban.

Az RTL Klub a legnagyobb közönségarányt tekintve a Top10-ből 8 műsorral képviselteti magát, míg a TV2-nek A nagy duettel és a Tényekkel sikerült feljutnia a 9-10. helyre - derül ki a Marketing és Média táblázatainak összehasonlításából.

A TV2-n a filmek, az RTL-en a saját gyártás megy

Top10

1., VV4-finálé 49,3

2., Csillag születik 49

3., VV4 04.11-ei adás 43,6

4., VV4 05.01-ei párbaj 39,7

5., Barátok közt 04.12. 38,6

6., Fókusz 04.26-ai adás 37,6

7., VV4 04.24-ei kiválasztás 37,4

8., VV4 04.13-ai kihívás 37,2

9., A nagy duett 04.22-ei adás 33,4

10., Tények 04.13-ai adás 33

(18-49 év között, főműsoridő, közönségarány százalékban)

Érdekes azonban megnézni azt is, hogy a saját gyártású műsorokat illetően melyik csatorna hogy szerepel a listán. A Való Világot leszámítva az RTL Klub a Csillag születikkel (2. hely), a Barátok közttel és a Fókusszal jutott fel a saját Top10-es listájára, amin így mindössze két nem saját gyártásban készült műsor (Oviapu, Dr. Csont) van.

Ezzel szemben a TV2-nek csak három saját gyártású műsora szerepel a saját Top10-es listáján, de a legjobb helyezést elért A nagy duett (2. hely, 33,4 százalékos közönségarány) sem mérheti össze magát az RTL Klub legrosszabb saját gyártású műsorával (10. hely, VV4 kiválasztás 37,4 százalék).

A TV2 napi szappanoperája is gyengén szerepelt az elmúlt egy hónapban, a legnézettebb az április 19-ei rész volt (4. hely, 25,1 százalék SHR), míg a Barátok közt legnézettebb része 38,6 százalékos közönségarányt ért el (4. hely). A listájuk harmadik saját gyártású műsora, a Tények legnézettebb adása a 9. helyet nyerte el. A többi hét helyezést amerikai filmek és sorozatok vitték el, köztük a legnépszerűbb a Vasember című akciófilm volt (30,8%).

Bejött az Éden hotel a Viasat3-nak

A négy legnagyobb csatorna toplistáinak összehasonlításából az is kiderül, hogy a Viasat3 az elmúlt egy hónapban tovább fokozta előnyét az m1-el szemben. Míg a közszolgálati tévén a 18-49-es korosztályban a legnagyobb közönségarányt az április 16-ai Híradó vitte el (7,8 százalék), addig a Viasat3-on ezt négy műsor is megelőzi, így a CSI (11,2), az Éden hotel (9,8), az Asterix és Obelix - a Kleopátra-küldetés (9,3) és a Két pasi - meg egy kicsi (7,9 százalékos közönségarány).

Az Éden hotel az április 21-ei résszel került fel a saját Top10-es listájának 2. helyére, az Éden 18+ pedig az április 15-ei adásával a 9. helyre, nem véletlen, hogy a csatorna nemrégiben bejelentette, folytatja a realityt. A Viasat3-on a saját gyártású műsorok közül még a Beugró plusz jutott fel a tizes listára (8. hely, 5,2 százalékos közönségarány).

Az m1 saját Top10-es listáján a második helyen a Kékfény szerepel (6,9 százalék), a saját gyártású műsorok közül még az Üdítő (6. hely, 5,8 százalék) és Az Este (10. hely, 3,5 százalék) került fel a listára. Bár sokan kritizálták, hogy miért közvetíti élőben a közmédia Vilmos herceg esküvőjét, az elmúlt egy hónap tíz legnépszerűbb köztévés műsorából két helyet is elvitt a londoni lagzi: A királyi esküvő néven futó összefoglaló a 4., a William és Kate című romantikus film pedig az 5. lett.