Valér
2 °C
8 °C

Kétmillió dollárra büntettek egy venezuelai ellenzéki tévét

2011.10.18. 23:43

A venezuelai hatóságok több mint kétmillió dolláros bírságot szabtak ki a Globovisión nevű ellenzéki kereskedelmi televízióra, mert álláspontjuk szerint törvényt sértett egy börtönlázadásról készített beszámolóival.

María Fernanda Flores, a Globovisión alelnöke kifizethetetlennek nevezte a nagy összegű bírságot, és jelezte, hogy megfellebbezik a médiahatóság, a nemzeti telekommunikációs bizottság döntését.

A bírság összege a Globovisión 2010. évi bruttó bevételének 7,5 százalékát teszi ki.

A televíziót a június 15-én kirobbant és közel egy hónapig húzódó börtönlázadás ügyében marasztalták el. A Caracas közelében fekvő Rodeo börtönében azután tört ki lázadás, hogy a szomszédos börtönben razziát tartottak a hadsereg egységei fegyverek után kutatva, és három foglyot megöltek. A hatóságok 27 napig tartó tárgyalások után tudták megfékezni a lázadókat, de eközben 30 rab életét vesztette.

Pedro Maldonado, a médiahatóság elnöke közölte, hogy a Globovisiónt azért bírságolták meg, mert beszámolóiban "bűncselekményt dicsőített", "nyugtalanságot keltett az állampolgárokban", a "közrend megzavarására buzdított" és "politikai okok miatt türelmetlenséget és gyűlöletet szított". A hatóság az egyoldalú tájékoztatást bírálta: a televízió a rabok hozzátartozóival készített, érzelmekkel fűtött interjúit - 18 ilyen készült - háromszázszor játszotta le, a hatóságok nyilatkozatairól azonban nem számoltak be.