Lázár, Olimpia
-2 °C
3 °C

Az amerikaik fele online is tévézik

2011.10.24. 14:02
Aki sokat lóg a neten, az egyre többet tévézik is. Az amerikaiak falják a tartalmat.

A nézettségméréssel foglalkozó Nielsen legfrisseb jelentése szerint az amerikaiak közel fele online is fogyaszt médiatartalmat, viszont ez meglepetésre nem negatívan befolyásolja tévénézési szokásaikat, hiszen egy átlagamerikai idén havi három órával többet tölt a képernső előtt, mint tavaly tette.

A 2011 második negyedévére vonatkozó adatok szerint minden második amerikai néz valamilyen médiatarzalmat a neten (filmet, srozatot, híreket, videókat), havi átlag 4 óra 26 percben, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi számokhoz képest. Nemcsak az internetes, hanem a klasszikus médiafogyasztás is emelkedő tendenciát mutat, egészen pontosan 2 óra 43 perccel többet tévéznek az amerikaiak, mint 2010 második negyedévében.

A Nielsen azt hozzátette hogy a tévés nézettségemelkedés nagy részben köszönhető a DVR-készülékek (DVD-felvevők, set-top boxok) elterjedésének, és annak, hogy az amerikai piacon egyre többen állnak át a csúsztatott tévézésre, azaz inkébb felveszik kedvenc programjaikat, és akkor nézik meg, amikor szeretnék, nem pedig akkor, amikor a tévében adják őket.

A legtöbbet tévéző amerikaiak egyébként New Orleansben laknak, és Dallasban rögzítik legtöbben a tévéműsort. Mobileszközökön (okostelefon, táblagép) viszont még mindig csak 10 százalékos a penetráció, ami elmarad a várakozásoktól.