Szponzorált blogok a Wirednél

2011.11.04. 08:42

Nemcsak hagyományos hirdetéseket, hanem tartalmi felületet is ad blogokon a prémium hirdetőknek a Wired kiadója, a Condé Nast. Az első ilyen irányú blog a Cloudline, amelyet az IBM szponzorál, de ezen kívül tartalmat is fog kínálni, ami kiegészíti majd a blogot jegyző külsős Wired-szerző munkáját, olvasható a Kreatív online-on.

wired.png

Az Adweeknek Howard Mittman kiadóvezető arról számolt be, hogy a Wirednek eddig is voltak hirdetésvezérelt ún. advertorial tartalmai, de az új blogokkal az a szándékuk, hogy jobban kiszolgálják a hirdetői igényeket, hogy a márkák közvetlenebb módon tudjanak párbeszédet folytatni fogyasztóikkal.

Kristin Haarlow, egy témával foglalkozó ügynökség, a Spark Communications vezető munkatársa szerint ez a megoldás egy természetes folyamat része, amely azzal kezdődött, hogy a márkák blogokon kezdtek hirdetni, majd témákhoz rendelt célzott reklámhelyeket vásároltak. Most ezzel a megoldással már tartalmat, témákat nyújtanak, mert látják, hogy ez milyen nagymértékben befolyásolja azt, hogy a fogyasztók mit vásárolnak meg.

A Condé Nast (többek között a Vanity Fairt és a Vogue-ot is ők adják ki) mindeddig óvatosan bánt azzal, hogy prémium hirdetőknek ehhez hasonló szolgáltatásokat kínáljon, mivel rázós terep a márkák számára, hiszen kaphatnak hideget-meleget is az olvasóktól, amivel még sok marketinges nem mer szembenézni.