Megviseli a válság a napilapokat

2011.11.09. 13:23
A MATESZ harmadik negyedévi gyorsjelentése szerint szinte minden napilapot kikezdett a válság. A Népszabadság és a Magyar Hírlap vásárlói a válság kezdete óta csaknem a felére estek vissza.

A válság legnagyobb vesztese egyértelműen a Magyar Hírlap, ami több mint két év alatt vásárlóinak 43 százalékát vesztette el. A lapot 2009 első félévében auditálták először a MATESZ-nél, akkor még 19,5 ezer példányt értékesítettek belőle összesen, Széles Gábor lapjából idén nyáron viszont már csak 11,1 ezret vettek.

A Bors a nagy túlélő

De nem büszkélkedhet a Népszabadság sem, amit 2008 nyarán még 105 ezren vásároltak meg a standoknál, idén viszont már csak 62,9 ezren, ez pedig 40 százalékos veszteségnek felel meg. A baloldali napilap vásárlói fokozatosan és nagyarányban mondtak le az újságról 2009 harmadik negyedévében 90 ezren, 2010-ben pedig 72 ezren vásárolták.

A Magyar Nemzet tulajdonosai sem lehetnek boldogak, mivel a napilapot már csak 45,5 ezren veszik, pedig a válság kezdetén, 2008 harmadik negyedévében még 57 ezer példány fogyott belőle (-20 százalék).

De a Népszavát is kikezdte a válság, 2008 harmadik negyedévében még 21,5 ezer példányban fogyott, idén július és szeptember között viszont csak átlagosan 18,8 ezret értékesítettek belőle összesen (12,5 százalékos csökkenés).

A Blikkből most 181 ezer, a Borsból 85 ezer fogy, előbbi a válság kezdetén 233 ezer (-22 százalék), utóbbi 84 ezer példányon állt. A Bors viszont volt, amikor profitált is az elmúlt években: 2009-ben például 91 ezerre nőtt vásárlói száma.

A Nemzeti Sportot a válság kezdetén még 79,1 ezren most viszont csak 64 ezren veszik, ez pedig 19 százalékos bukást jelent a Ringiernek.