Az NMHH szerint nem csalnak az sms-szavazásokon

2011.11.16. 11:32
A média- és hírközlési biztos szerint az a legnagyobb baj, hogy az érvénytelen sms-ekért is emelt díjat számláznak ki a szolgáltatók. Ajánlást írt, ezentúl az elkésett szavazatokért nem lehet elkérni az emelt díj összegét.

Annyian panaszkodtak a Megasztár, az X-Faktor és Való Világ sms-szavazásaira, hogy az NMHH média- és hírközlési biztosa idén áprilisban vizsgálatot indított. Dr. Bodonovich Jenő ma mutatta meg a vizsgálat eredményét, és az ezek alapján készített ajánlást, amikből kiderül, hogy a legnagyobb baj a tévék emelt díjas sms-szavazásaival, hogy a rendszerek hibája miatt az érvénytelen szavazatokért is emelt díjat kell fizetnie a küldőnek. A biztos szerint azonban a csatornák a vizsgálat alapján minden tőlük telhetőt megtettek, hogy minden szavazatot beszámoljanak a szavazásba, mindkét csatorna külön rendszert dolgozott ki a rossz helyesírású vagy elgépelt nevek felismerésére.

Emellett egyrészt a vizsgálat során kiderült, hogy egyes műsorszolgáltatóknál nem volt egyértelműen meghatározva, hogy mi minősül érvényes szavazatnak, ezért sok volt az érvénytelen szavazat. Másrészt kiderült, hogy semmi nem utal arra, hogy a tévécsatornák csalnának az ilyen szavazásokon.

A biztos szerint a legnagyobb probléma, hogy a mobilcégek hálózata nincs felkészülve ennyi sms azonnali továbbítására, így gyakran előfordul, hogy az üzenetek feltorlódnak, és van olyan, emelt díjas üzenet, amely már csak a szavazás lezárta után érkezik be, mégis fizetnie kell a nézőnek érte. Ezért Bodonovich ajánlásában felhívja a csatornák figyelmét, hogy a szavazat lezárása után hagyjanak elég időt a szavazatok összesítésére.

A biztos ajánlása szerint ezentúl csak úgy lehet sms-szavazást tartani, ha minden műsornak saját száma van, ezzel el lehet majd kerülni, hogy az adás vége után is még érkezzenek emelt díjas sms-ek, amik persze a szavazás szempontjából már érvénytelenek. A biztos ajánlása szerint az időn túl érkező szavazatokat ezentúl csak nem emelt díjas üzenetként lehet majd kiszámlázni.

A biztos továbbá olyan ügyfélszolgálat működtetését javasolja, amely folyamatosan tájékoztatja a nézőket és kezeli a betelefonálók panaszait.