Lajos, Patrícia
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Rábólintott a GVH az RTL-IKO összeolvadásra

2012.01.16. 14:49
A Gazdasági Versenyhivatal szerint nem jár káros versenyhatással, ha az RTL Klub megszerzi a Cool TV, a Sorozat+, a Reflektor TV, a Prizma TV, a Muzsika TV, a Film+ és a Film+2 tulajdonjogát.

Mint ismert, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa októberi ülésén megadta előzetes szakhatósági hozzájárulását az Magyar RTL Televízió és az IKO vállalkozáscsoportok összeolvadásához.

A Magyar RTL Televízió Zrt. két médiavállalkozás, az IKO Televisions Kft. és az IKO Romania Srl. megvásárlásához kért hozzájárulást a Médiatanácstól. Az összefonódással az RTL hat külföldi székhelyű (Cool Tv, Sorozat+, Reflektor TV, Prizma TV, Film+ és Film+2), de magyar nyelven sugárzó, és egy magyar (Muzsika Tv) szórakoztató tévécsatorna tulajdonjogát szerezné meg.

Az RTL Csoport, Európa vezető médiavállalata, idén július 28-án jelentette be, hogy megvásárolja a Magyarországon piacvezető kereskedelmi csatorna, az RTL Klub részvényeinek 31 százalékát, valamint 7 kábelcsatorna – a Cool, Film+, Film+2, Reflektor, Prizma, Sorozat+, Muzsika TV - tulajdonrészének száz százalékát.

A Gazdasági Versenyhivatal hétfői döntésével hozzájárult az összeolvadáshoz, mivel véleményük szerint "bár a nemzetközi RTL-csoport számos műsora (pl. RTL, VOX, RTL II, Super RTL stb.) hazánkban is fogható, káros versenyhatások nem valószínűsíthetők, tekintettel arra, hogy ezek a csatornák sem a nézők, sem a hirdetők szempontjából nem helyettesítik az M-RTL csatornáját, az RTL Klubot". A versenyhivatal vizsgálata rámutatott, hogy "versenyjogi szempontból az RTL Klub és a megszerezni kívánt további hét csatorna sem a műsorterjesztési, sem a hirdetési piacon
nem helyettesíti egymást, közöttük sokkal inkább a kiegészítő viszony dominál".

Mint ismert, az NMHH egy másik egyesülést viszont megakadályozott, a Népszabadságot, a Nemzeti Sportot és a Blikket is tulajdonló Ringier és a Tvr-hét mellett nyolc vidéki lapot is kiadó Axel Springer nem egyesülhetett Magyarországon, bár Kelet-Európa más országaiban megkapták az engedélyt. Az új médiatörvény értelmében a Gazdasági Versenyhivatalnak a Médiatanács hozzájárulása szükséges egy fúzió engedélyezéséhez.