Fábián, Sebestyén
-3 °C
4 °C
Index - In English In English Eng

Siklósi Beatrix újra a közmédiánál dolgozik

2012.03.09. 12:57
Hét év után visszatért a közmédiához Siklósi Beatrix, akinek 2004 novemberében mondtak fel. A korábban az m1-en futó Éjjeli menedék szerkesztő-műsorvezetője az Index információi szerint a március 19-én induló Kultikon nevű kulturális műsor egyik napi szerkesztője lesz a volt KDNP-s szóvivő Halász Zsuzsával együtt.

Az MTVA szóvivője az Index többszöri kérésére sem volt hajlandó nyilatkozni arról, hogy mióta dolgozik Siklósi Beatrix a közmédiában. Siklósi Beatrix csak az MTVA engedélyével válaszolhatott volna kérdéseinkre, melyekre feltehetően nem kapott felhatalmazást, így azt sem tudtuk meg tőle, hogy 2004-es kirúgása utáni Legfelsőbb Bíróság ítélet után kellett-e őt visszavennie a közmédiának vagy pedig ettől függetlenül keresték meg őt újra.

Halász Zsuzsával új műsoron dolgoznak

Az Index ugyanakkor úgy tudja, hogy Siklósi másfél-két hónapja tűnt fel először az MTVA Kunigunda utcai épületében, ugyanakkor hivatalosan nem az MTVA, hanem a Duna TV Zrt. munkavállalója vezető szerkesztői munkakörben. Információink szerint ez a munkakör a Duna TV által megrendelt és az MTVA által legyártott műsorok átvételét jelentené, ennek azonban némileg ellentmond, hogy informátoraink szerint Siklósi részt vesz egyes műsorok szerkesztésében is.

Úgy tudjuk, hogy ő volt például az egyik szerkesztője a kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapján, február 25-én tartott egész napos műsorfolyamnak, és ő lesz az egyik szerkesztője a március 19-én a Duna Televízión induló új, napi kulturális műsornak, a Kultikonnak is.

Cserháti Ágnes, az MTVA szóvivője ezt azzal indokolta, hogy "a közmédia összes napi rendszerességgel megjelenő műsorában a Zrt. tartalmat megrendelő szerkesztői egymást segítve dolgoznak együtt a minőségi tartalmak megjelenése érdekében az MTVA munkatársaival. A megrendelő végig kíséri a megrendelt műsort annak érdekében, hogy a lehető legrövidebb időn belül átvehesse az elkészült produkciót". Ez azonban a klasszikusan napi műsornak számító Híradók esetében nem így van, vagy legalábbis ez derült ki a Lomniczi-botrány során.

Információink szerint a műsort szintén szerkeszteni fogja Halász Zsuzsa, a KNDP volt szóvivője is. Halász Zsuzsának tavaly nyáron szűnt meg saját műsora, a Jelfogó, amely 1-3 százalékos közönségarányt tudott csak elérni. Halász és Siklósi a 2000-es évek elején már dolgoztak együtt a Hét című műsorban, melynek szerkesztője Siklósi, műsorvezetője Halász Zsuzsa volt.

Siklósi pert nyert az MTV ellen

Mint ismert, Siklósi Beatrix és Matúz Gábor közös műsorát, az Éjjeli menedék 2003 október végén szüntették meg az MTV-n, miután a műsorban teret adtak a MIÉP meghívására Magyarországra látogató, radikálisan szélsőjobboldali nézeteiről ismert angol történész, David Irving nézeteinek az 1956-os magyar forradalomról. Irving szerint az 56-os forradalom első két napja 'antiszemita pogrom' volt, amit a 'zsidókormány' ellen robbantottak ki.

A két műsorvezető-szerkesztőt 2004 novemberében rendkívüli felmondással küldték el az MTV-ből, miután Matúz az Antifasiszta és a hungarista - Titkok a Magyar Televízióból című könyvében a közszolgálati televízió engedélye nélkül közölt belső levelezéseket. Siklósi Beatrix, az Éjjeli menedék szerkesztője azért keveredett az ügybe, mert ezek az anyagok "hivatalból nála kellett, hogy meglegyenek".

Siklósi és Matúz a döntést a Fővárosi Munkaügyi Bíróságon megtámadta, az ügy később a Legfelsőbb Bíróságra került, mely 2010. május 26-án hozott ítéletében úgy döntött, hogy jogellenes volt a rendkívüli felmondás. A döntés értelmében az MTV-nek az azóta eltelt időre vonatkozó munkabérét kamatokkal együtt ki kellett fizetnie Siklósinak, akinek a kártérítés összegét is megítélte az LB. A munkaügyi bíróság egy korábbi, első fokú ítélete ugyanezt mondta ki, ugyanakkor arra  kötelezte a munkaadó MTV Zrt.-t, hogy helyezze vissza eredeti munkakörébe a két tévést, az MTV azonban fellebbezett ez ellen. Siklósi az Index kérdésére nem kívánt beszélni arról, hogy a Legfelsőbb Bíróság ítéletében szerepelt-e olyan, hogy vissza kell őt venni a közmédiához vagy pedig a közmédia ettől függetlenül kereste-e meg őt.

Siklósi Beatrix és Matúz Gábor a kirúgásuk után Éjjeli menedék címmel az Echo TV-n indítottak műsort. Arról egyelőre nincs hír, hogy Matúz Gábor is visszakerült-e a közmédiához.