Amerikában bejött a digitális újság

2012.03.21. 17:37

Fokozatosan szoktatja hozzá az olvasókat az előfizetés gondolatához a New York Times internetes kiadása. A mértékadó napilap bő egy évvel ezelőtt vezette be azt az új szabályt, ami szerint a nytimes.com látogatói havi 20 cikket nézhetnek meg ingyenesen, és ha limitet elérik, további tartalmakhoz csak előfizetőként férnek hozzá. Kedden a kiadó bejelentette: áprilistól a szabadon olvasható havi porciót 10 cikkre csökkentik.

A lap sikerrel tereli olvasóit az előfizetés felé, az istállóhoz tartozó International Herald Tribune-nel együtt körülbelül 454 ezer előfizetőt gyűjtött eddig. A digitális hozzáféréshez három csomagot alakítottak ki, ezek havidíja 15 és 35 dollár között van attól függően, hogy csak az online felülethez vagy azon felül az okostelefonos és a tabletes alkalmazáshoz is ad-e hozzáférést. Az első havi előfizetést a kiadó 99 centért akciózza, azt nem árulták el, hogy a kedvezményes egy hónap után milyen arányban maradnak fizető ügyfelek az olvasók.

A New York Times a Wall Street Journal és a USA Today mögött a harmadik legnagyobb példányszámban terjesztett nyomtatott napilap az Egyesült Államokban, átlagosan 917 ezret vásárolnak belőle naponta, ebből körülbelül 790 ezret előfizetők. Ezzel összehasonlítva az online előfizetésszám kifejezetten jónak mondható.

A Wall Street Journal egy tavaly őszi adat szerint 573 ezer előfizetőt gyűjtött a digitális tartalmaihoz, a kizárólag iPaden megjelenő The Daily pedig működésének egy éve alatt 100 ezret. A nagyok sikerén felbuzdulva az elmúlt hónapokban több kisebb és regionális lapis fizetős fal mögé vonult.

A New York Times esetében a digitális előfizetések számának növekedése segített a hirdetési bevételek apadásának ellensúlyozásában, de nem tudta teljesen pótolni azt. 2011 utolsó negyedévében a lap terjesztési bevétele (ami az újságosnál vásárolt lapokból és az előfizetett példányokból áll össze) 5 százalékkal, 242 millió dollárra nőtt, miközben a reklámbevétel 7 százalékkal, 359 millió dollárra esett vissza.