Nagyon feljött a Viasat

2012.04.03. 17:34
A Viasat egy év alatt 12 százalékos nézettségi növekedést ért el, miközben az RTL Klubnak 24 százalékkal csökkent átlagos közönségaránya a fiatal generációk körében. A csatornának bejött a saját gyártású reality.

Az Éden Hotel felpörgette a Viasat3 nézettségét, a második évad első adása a 18-49-es célcsoportban 8,6 százalékos közönségarányt ért el, amivel a harmadik legnézettebb műsor volt a 9-10 órás sávban, bőven megverve a köztévé Hacktion című sorozatát, de elmaradva Dr. Csont (RTL) és az NCIS (Tv2) aktuális epizódjaitól. A 8,6 százalékos eredmény a műsorsáv átlagánál jóval nagyobb, mivel a realityt megelőző héten csak 4,9 százalékos közönségaránya volt a csatornának.

A múlt hét párválasztó epizódja már a 18-49 éves nézők 9,3 százalékát vonzotta a képernyők elé.
Az első 4 hét átlagát vizsgálva a mexikói évad még az előző év kiemelkedő eredményét is képes lesz túlszárnyalni, jelenleg 6 százalékkal haladja meg az első széria azonos adásainak átlagát - számolta ki a csatorna.

A Viasat valószínűleg az Éden Hotelnek köszönheti azt is, hogy 2011 első negyedévéhez képest 12 százalékkal növelni tudta átlagos közönségarányát (5-ről 5,6-ra), míg a nézettségi listákat vezető RTL Klubnak egy év alatt 24 százalékos (22,4-17), a TV2-nek pedig 18 százalékos (17,6-14,4) csökkenést kell elkönyvelnie a fiatal generációk körében.