Ilona
17 °C
31 °C
Index - In English In English Eng

Felmondott a NeoFM összes dolgozója

2012.08.06. 12:15 Módosítva: 2012.08.06. 13:05
Egyszerre mondott fel a NeoFM mind a 26 dolgozója, és szerződést bont a Bumeráng stábja is. Van, aki már négy hónapja nem kapott fizetést. Nem bíznak az új tulajdonosban, mert a csődvédelem alatt álló cég nem akarja rendezni ezeket a tartozásokat.

A mai napon azonnali hatállyal felmondott a Neo FM mind a 26 dolgozója, mert nem értenek egyet az új tulajdonos elképzeléseivel és hónapok óta nem kaptak fizetést – ezt Berényi Attila, a rádió volt vezérigazgató-helyettese és hírigazgatója jelentette be a Colombus állóhajón tartott sajtótájékoztatón. A kollektív döntést Berényi azzal indokolta, hogy a rádiót korábban üzemeltető, súlyos adósságot felhalmozó FM1 Zrt. részvényeit július 3-án felvásárló Dr. M-MEDIA Kft. az öt forintos vételáron felül egyetlen petákot sem fektetett a rádióba, a dolgozók pedig már hónapok óta nem kaptak fizetést. Ezen kívül a dolgozók szakmailag semennyire nem tudtak azonosulni a Dr. M-MEDIA Kft. által felvázolt jövőképpel.

"A csődvédelemről szóló jogszabály lehetővé teszi a csődvédelem alatt álló rádió bér és bérjellegű költségeinek, valamint rezsijének rendezését. Az új tulajdonos, korábbi ígéreteit megszegve, azt sem rejtette véka alá, hogy a vállalkozás kockázatait, az ügyben teljesen vétlen dolgozókra kívánja terhelni" - nyilatkozta Berényi Attila.

A rádió munkatársaihoz csatlakozott a Boros Lajos és Bochkor Gábor által vezetett Bumeráng stábja is, akik nem alkalmazotti, hanem szerződéses viszonyban álltak a Neo FM-mel. A Neo FM dolgozóinak többsége korábban a Sláger Rádiónál dolgozott, így nekik néhány éven belül már másodjára szűnt meg a munkahelyük. Ennek ellenére a sajtótájékoztatón Berényi kifejezte reményét, hogy a jövőben is együtt tudnak majd dolgozni.

Háttéralkuk

A Neo FM három éves történetét számtalan botrány kísérte. Az adó 2009-ben a Sláger Rádió frekvenciáját nyerte el egy sokak által aggályosnak minősített pályázaton. Az ügy olyan viharos hullámokat kavart, hogy lemondott az ORTT elnöke, Majtényi László, illetve az akkori miniszterelnök, Bajnai Gordon és az akkori köztársasági elnök, Sólyom László is aggodalmát fejezte ki a Sláger és a Danubius frekvenciájára kiírt pályázatban felbukkanó nyilvánvaló politikai szempontok miatt.

A baloldali hátterű Neo FM-nek a kormányváltást követően elmérgesedett a viszonya az új médiahatósággal, ami sorozatos bírságokban nyilvánult meg. A 2012-re 750 milliósra duzzadó adósság felhalmozódásában azonban nem elsősorban a politika volt a ludas, hanem maga a rádió, mely sorozatosan és nyíltan megsértette például a médiatörvényben lefektetett reklámidő-korlátozást, illetve a kötelező hírszolgáltatásról szóló előírásokat.

Nem kaptak pénzt

A finanszírozási problémákkal küzdő FM1 Zrt. médiaszolgáltatási szerződését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 20-án felmondta, miután a rádió nem kezdte meg törleszteni tartozását. A csatorna mintegy 750 millió forintos kötelezettséget halmozott fel, ez azóta közel 900  millió forintra nőtt a kamatok és az esedékes havi díjak miatt. Az összeg médiaszolgáltatási díjtartozásból, a bankgarancia hiányából, valamint az ezekért kiszabott bírságokból állt össze.

A rádió vezetői június 18-án bejelentették, hogy egy 500 millió forintos váltót ajánlottak fel a hatóságnak, és csődvédelmet kértek maguk ellen. A hatóság viszont azt közölte: jogszerűen nem fogadhatja el az értékpapírt. A csődvédelem alatt viszont az NMHH nem mondhatja fel a rádió műsorszolgáltatási szerződését, ellenben a hatóság ezt mégis megtette. Július 3-án az FM1 Zrt. összes részvényét megvásárolta a Dr. M-MEDIA Kft.