Az Independentnek nem jött be a fizetős modell
Az észak-amerikai olvasók számára tavaly bevezetett fizetős szolgáltatás Zach Leonard főszerkesztő szerint nem hozott akkora bevételt, hogy értelme lenne tovább erőltetni. A Journalism.co.uk-nak adott interjúban Leonard kifejtette, hogy a szolgáltatást más régiókra is kiterjesztették volna, ha az első év sikeresnek bizonyul, de így minden bizonnyal befejezik a kísérletezgetést.
A fizetős modellben az olvasóknak 20 cikk elolvasása után kellett fizetniük az Independent eléréséért. Leonard szerint széndékosan határoztak meg ilyen magas cikkszámot mielőtt fizetőssé tették volna az elérést, mert gondoltak a hirdetőkre is. "Mivel Észak-Amerikában igen jók kerestünk az inline hirdetlésekkel, nem akartuk ezt a bevételi forrást teljesen elzárni."
Az igazi problémát az Independent számára leginkább jelentette, hogy a Nagy-Britannián kívüli olvasótábor nagy részét a húsz ingyenesen olvasható cikk sem győzte meg arról, hogy kitartson a lap mellett. "Érdekes kísérlet volt, és értékes tapasztalatokat szereztünk belőle, de mi nem a New York Times vagyunk, nincs kialakult olvasótáborunk az USA-ban és Kanadában." A lap fizetős szolgáltatásával egyidőben piacra dobott iPad applikáció a cég szerint kereskedelmi szempontokból is sikeresnek mondható.