Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMoll
Tavaly még az énekes tehetségkutató állt annak a listának az élén, amit az utóbbi 8 évben vezetett. A leginkább a hazai Megasztárhoz hasonlítható American Idol nevű tehetségkutató az USA-ban két adással jelentkezik hetente, ezek alatt a 2011-12-es tévés évadban átlagosan 502 900 dollárért (107,6 millió forintért) adtak egy harminc másodperces reklámhelyet, de a döntők hetében ez egymillióra is felkúszott. Az amerikai futballközvetítések hagyományosan jól nézettek, intimbetétet így tavaly átlagosan 512 000 dollárért (110,3 millió forint) lehetett hirdetni az NBC vasárnap esti közvetítése alatt.
Idén a helyzet gyökeresen megváltozott. Míg az NFL meccseket az elmúlt 8 évet véve alapul egyre többen követik figyelemmel, az Idol nézettsége megcsappant. Tavaly már csak 22 milliós átlagot hozott, ami a 2007-es 37 millióhoz képest siralmas. A reklámozók az sms-ek helyett viszont a pénztárcájukkal szavaznak, és a 2013-ban induló új szezonban már csak 340 825 dollárt (73,4 millió HUF) hajlandók fizetni a műsort sugárzó Foxnak a reklámokért, a futballért viszont már átlagosan 545 142 dollárt (117,4 millió forint) is képesek kiadni.
Az American Idol és a futball mögött egy vígjáték, a nálunk most éppen az RTL2-n látható Modern család végzett félpercenkénti 330 908 dollárral (71,2 millió forint), a negyedik pedig némi meglepetésre a New Girl című Fox-komédia (magyar bemutatóról egyelőre nem tudunk) 320 940 dollárral, amin azért lehet csodálkozni, mert szeptemberben kezdte a második évadát - relatíve újonc sorozatokért nem szokás ennyit fizetni. A New Girl nézettsége viszont a kereskedelmi célcsoportban igen magas, így a médiavásárlók tulajdonképpen biztosra mentek vele.
Az első tíz legdrágább műsor között hét komédia található, ami az általános trendeknek megfelel (a 18-49-s korosztályban a legnézettebb műsorok általában sitcomok). Ami az idei újoncsorozatokat illeti, a legtöbb pénzt egy még be sem mutatott, sorozatgyilkosos krimi hozhatja. A Kevin Bacon főszereplésével készült The Following január 21-én mutatkozik be a tévében, 194 425 dolláros (41,8 millió forint) áron lehet csak hirdetni két belezés között. Az alábbi táblázatban az összes jelenleg látható amerikai tévéműsor alatti hirdetési tarifát láthatjuk (forrás: Ad Age)
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM