Angelika
-1 °C
3 °C
Index - In English In English Eng

Csődöt jelentett a Frankfurter Rundschau

2012.11.14. 09:16
Az 1945-ben, az NSZK második országos lapjaként elindult Frankfurter Rundschau csődöt jelentett. A német lappiacon azonban nem ez az egyetlen lap, amelyik súlyos anyagi gondokkal küzd.

A naponta 120 ezer példányban eladott Frankfurter Rundschau évek óta súlyos gazdasági problémákkal küzdött - írja a Népszabadság.

A baloldali napilapot 2004-ben az SPD-hez közelálló DDVG kiadó vette meg, hogy "megmentse a baloldali sajtót". Két évvel később a többségi tulajdont eladták a Dumont független kiadónak, de a részvények negyven százalékát megtartották. A lapot sokféle módon próbálták meg életben tartani, volt modernizálás, tabloid formátumra való átállás, a szerkesztőség egy részének összevonása a Berliner Zeitung stábjával, de hiába, a csődöt nem tudták elkerülni.

A Der Spiegel szerint a német lappiacon nem a Frankfurter Rundschau az egyetlen, amelyik komoly gondokkal küzd. A következő "áldozat" a 2000-ben alapított Financial Times Deutschland lehet.

A nyomtatott sajtó válsága már az olyan nagyágyúkat is elérte, mint a Newsweek, amelyik október közepén jelentette be, hogy utoljára decemberben jelenik meg nyomtatott lapként. A világ második legolvasottabb hetilapja 2013 januárjában Global Newsweek néven csak digitális formában lesz elérhető.