További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A 2011-es 492,25 milliárd dollár után tavaly már 518,78 milliárdos volt a globális reklámpiac. Az eMarketer számításai szerint az idén tovább bővül a reklámköltés és a következő években is fejlődésre lehet számítani, legalábbis globális szinten.
A társaság jóslatai szerint ugyanis az Egyesült Államokban 3,4 százalékos, míg az európai piacok közül az Egyesült Királyságban 3,5, Németországban pedig 1,8 százalékos növekedés várható a reklámköltésben 2013-ban az előző évhez képest. Más kutatások szerint viszont míg Európában kisebb mértékű gyarapodás várható, a közép-kelet-európai régióban csökkenést várnak.
A Napi Gazdaság a vezető magyar médiacégeket kérdezte arról, hogy mit várnak a 2013-as évre, az összeállítás alátámasztja a kutatásokat, ugyanis egyedül a TV2 jósolt növekedést. Simon Zsolt, a Tv2-t működtető MTM-SBS Zrt. vezérigazgatója szerint "a tv-piac tavaly érte el a mélypontot, így előrejelzésünk szerint idén már 4-5 százalékos növekedés várható".
Mint Simon elmondta, 2012-ben olyan mértékű volt a visszaesés, ami veszélybe sodorta egyes márkák, termékek terjesztését is. Simon szerint az országos tévék és szatellitcsatornáik szerepe felértékelődik, a viszonylag alacsony tv-hirdetési árak pedig új hirdetőket vonzanak majd be, korábban nem látott lehetőségeket kínálva.
A piac többi szereplője azonban nem osztja a TV2 lelkesedését. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója például 2013-ra a televíziós reklámpiac ötszázalékos csökkenésére számít, míg a Class FM vezérigazgatója, Turi Árpád szerint legjobb esetben is csak stagnálás várható a magyarországi reklámpiacon. Turi ugyanakkor arra számít, hogy idén fejlődni fog a rádiós piac és százalékosan nagyobb szeletet hasít ki a reklámtortából.
Magyarország egyik legnagyobb lapkiadója, a Sanoma vezérigazgatója, Szabó György szintén pesszimistán vallott, szerinte összességében lassuló csökkenési tendencia várható. A cég várakozásai szerint a print- és a televíziós piac zsugorodása már enyhülni fog 2013-ban. A zsugorodás mértéke már nem fogja elérni a 2012-es csökkenés mértékét, különösen szerencsés esetben még egy általános stagnálás is elképzelhető.
Szabó szerint a médiapiac szempontjából annak nincs különösebb jelentősége, hogy stagnál vagy csekély mértékben emelkedik a magyar gazdaság, mert a médiapiac plusz/mínusz egy százaléknyi GDP-eltérésre még nem reagál.