no

Csökkent A Dal nézettsége

2013.02.13. 10:59
Az első adáshoz képest visszaesett az Eurovíziós Dalfesztiválra válogató köztévés A Dal című verseny nézettsége. A Nielsen közönségmérése szerint a négy évnél idősebbek körében 873 ezren nézték, míg az MTVA sikerpropagandája 2,3 milliós adatokról mesél.

Az MTVA sajtóközleménye szerint "saját idősávjában mindenkit vert a közmédia dalválasztó showműsora, amit ezúttal 2 millió 340 ezer néző követett figyelemmel hosszabb-rövidebb időre".

A közmédia valószínűleg ezt a hatalmas számot úgy hozta ki, hogy beleszámolta azokat is, akik egy percre az m1-re vagy a Duna Worldre kapcsoltak. Állításuk szerint az m1-en és a Duna Worldön összesen 1 millió 6740 nézője volt a műsornak, közönségaránya 21,8 százalék lett a teljes népesség körében.

A Nielsen kutatása szerint ugyanakkor A Dal szombaton 873 ezer embert érdekelt az m1-en (18,9 százalékos közönségarány). A teljes népességben ezzel az m1 fél kilenc és tíz óra között megverte az RTL KIubon futó Hazárd megye lordjait és a TV2-n ment Pókembert, viszont a Top50-be még így sem fért fel.

A fiatal korosztálynál azonban elmaradt a siker, ők inkább a Hazárd megye lordjait választották (381 ezer néző, 20 százalékos közönségarány). A 18-49-es korosztályban A Dalt 253 ezren nézték (13 százalékos közönségarány).

Az Eurovíziós Dalfesztiválra válogató műsor második adása elmaradt az elsőhöz képest. Az első adást ugyanis a 4 évesnél idősebbek körében 912 ezren, a 18-49-eseknél 273 ezren nézték.

A teljes népesség körében nem nagyon változott a toplista a múlt héten, továbbra is a Barátok közt vezeti a listát, amelynek mind az öt epizódja felkerült a Top10-be, de benne van a legnépszerűbb műsorokban az RTL Klub Híradójának két adása és A kód című kvízműsor két múlt heti része is.

A 18-49-es korosztálynál két héttel ezelőtt nagy meglepetést hozott, hogy az RTL Klub új sorozata, A zöld íjász első két része vitte el az első két helyet. A múlt pénteki epizód azonban már nem aratott ekkora sikert, de így is elvitte a Top4. és 13. helyet 579, illetve 468 ezer nézővel. A fiatalok Top10-es listáját szintén a Barátok közt vezeti, de jó helyezést ért még el a Cobra11 aktuális része, a Fókusz hétfői adása, a vasárnapi Valentin-nap című film és A kód is.

A TV2 közleménye szerint A Nagy Duett vasárnapi adása a fiatalok körében kirobbanó sikert aratott, 10,1 százalékos közönségarányával a harmadik legnézettebb csatorna lett a Super TV2 az RTL Klub és a TV2 után.