Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Instagram-fotó a New York Times címlapján

2013.04.04. 08:00
2010, novemberében a New York Times négy Hipstamaticről származó fényképet helyezett el címplapján. Közel három évvel ez után újabb hasonló eset történt. A lap úgy döntött, hogy a március 31-i számában egy instagramos fotóval köszönti olvasóit.

A vasárnapi szám kezdőoldalán Alex Rodriguez, a New York Yankees baseball-csapatának játékosa látható egy öltöző vizesblokkjában. A több mint egy éves képet Nick Laham fotós készítette iPhone-készülékével, majd az Instagram alkalmazásával szerkesztette meg tavaly februárban.

TS600x0~cms posts 7398706941 nyts-front-page-instagram-maybe-not

Laham egyébként teljes felszereléssel érkezett a fotózás helyszínére, és miután tükörreflexes gépével kattintott párat, úgy döntött, hogy a mobiltelefonját és a népszerű fényképmegosztó-alkalmazást használva is készít néhány felvételt.

A fotós mindjárt a munka után közzétette a képeket saját blogján, amiket most, több mint egy év után a New York Times is felhasznált. Az eset vegyes reakciókat váltott ki: a konzervatív médiafogyasztókat felzaklatta, a médiaoptimisták viszont  lelkesedtek. Azzal hogy ez megtörténhetett, beigazolódni látszik az a feltételezés, hogy az Instagrammal készült fényképek idővel akár teljes értékű sajtófotókká is válhatnak.

A Timest pártolók érve, hogy Laham egy profi sportfotós, nem pedig egy öltözőbe beszabadult drukker mobiltelefonnal és hamis sajtóigazolványal a kezében. Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy azzal hogy egy Instagramról származó fénykép helyet kaphatott a New York Times címlapján, egy lépéssel közelebb kerültünk a közeljövő egyik potenciális médiatrendjéhez, vagyis hogy az okostelefonok rövidesen a sajtófotózás legitim eszközeivé váljanak.