Hortenzia, Gergő
-2 °C
8 °C

A Netflix már az HBO-t is lenyomta

2013.04.23. 11:42
2013 első negyedévében hárommillió előfizetővel nőtt az egykori online videókölcsönzőből lett streaming szolgáltató ügyfélköre, ezzel leverték az HBO-t is.

A Netflix sikere nem meglepő, hiszen eddig is ugrásszerűen terjeszkedett az USA-ban, az év eddigi három hónapjában pedog további kétmillió amerikai fizetett elő a szolgáltatásra. Ezzel 29,2 millió előfizetőjük van, mintegy félmillióval több, mint az HBO-nak. A Netflix ráadásul olcsóbb is, mint az HBO (havi 8 dollárba kerül az HBO minimum 20 dollárjával szemben, amihez ugye egy kábeltévés csomag is szükségeltetik). Az USA-n kívül az HBO még mindig jócskán vezet, hiszen a Netflix csak pár országban érhető el, míg a mozicsatorna szinte mindenütt.

A Netflix tulajdonképpen az HBO által kitaposott ösvényen halad, csak sokkal gyorsabban. Mindkét cég olyan filmekkel kezdte tevékenységét, amiket már nem vetítenek a mozik, aztán jöttek a blockbusterek, majd a saját gyártás, amibe az HBO 1997-ben az Oz című börtönös sorozattal vágott bele, a Netflix pedig idén, egy House of Cards című politikai krimivel. Az HBO is látta, hogy a saját gyártás és az exkluzív tartalom sokkal több előfizetőt bevonz, mint a Rendőrakadémia 5, és a Netflix is előjött már következő sorozatával, a Hemlock Grove című horrorral.

A hírre az HBO minden bizonnyal felgyorsítja az HBO GO nevű online szolgáltatásának kiterjesztését (eddig csak meglévő kábeles előfizetés mellé adták) és hamarosan önálló termékként is előfizethető lesz - ami viszont a kábeles üzletnek tesz majd be, hiszen ha valakinek csak a Trónok harca vagy a Gengszterkorzó kell, akor nem fog előfizetni a kábeltévére, csak a GO-ra.

A Netfilx ezzel a 29,2 millió előfizetővek a legnézettebb kábeltévének számít az USA-ban, még akkor is, ha technikailag nem ugyanabba a kategóriába tartozik, mint az HBO vagy a többi kábelen fogható adó. A közönsége ugyanis nagyjából ugyanaz, és ez meglátszik a Quartz.com felmérésében is: az egyes amerikai háztartások átlagosan napi 87 percen át nézik műsorát, ami bőven meghaladja a "hivatalos" kábeltévék eredményét (a második a Disney Channel mellesleg).

Az is érdekes, hogy egy felmérés szerint a Netflix az amerikai sávszélességet is uralja, a letöltésnek számító adatforgalom 33 százaléka a cég szerverein fut át, ami több, mint készer annyi, mint a YouTube 14,8 százalékos forgalma. A cég részvényeinek értéke ennek megfelelően szépen emelkedik, a tavalyi évhez képest 134 százalékon áll, ami ahhoz képest, hogy 2011-ben egy rossz ütemben bevezetett és rosszul kommunikált előfizetési-díj emelés miatt majdnem beleálltak a földbe.

Az új király viszont nem sokáig ülhet a babárjain nyugodtan: az Amazon 16 pilotot forgatott le, és tesztel éppen az eredetileg köbnyváruháznak indult amazon.com-on, a Microsoft pedig az XBox-ra fejleszt saját tartalmat, főleg sorozatokat. Ha a Netflix nem vigyáz, pár éven belül lemaradnak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?