Gellért, Mercédesz
12 °C
16 °C

Az RTL Klub komolytalannak tartja a Heti Válasz vádjait

2013.04.25. 15:34
A hetilap terjedelmes vezércikkben emlékezik meg Orbán Viktor és az EPP (Európai Néppárt) kapcsolatáról, pontosabban arról, hogy a Fideszt miért nem zárhatják ki a pártból, miközben a hazai média és a Fidesz ellenfelei ezt sugallják. A Heti Válasz kvázi be is azonosítja a hangulatkeltés felelőseit, Viviane Rerdinget és a Bertelsmann-csoportot. A német médiagigász tulajdonában álló RTL Klub kikéri magának a gyanúsítgatást.

Ablonczy Bálintnak maga Wilfried Martens, volt belga miniszterelnök, az Európai Néppárt (EPP) elnöke nyilatkozta azt, hogy “a Néppárt európai parlamenti frakciója szilárdan a Fidesz mellett áll és nem a magyar ügy ismételt előkerülése, hanem a politikai ellenfelek által terjesztett tévinformációk miatt van egyfajta fásultság a brüsszeli parlamenti frakcióban.”

hv orban

A cikk gazdasági érdekeket vél felfedezni a háttérben, és azt állítja, hogy lobbitevékenységgel magyarázható a Fideszt a Néppártból érő némely kritika, illetve azzal, hogy a nagy német cégeket elég érzékenyen érinti az új magyar gazdaságpolitika. A Heti Válasz az egyik nagy vesztesnek az RTL Klub anyacégét, a Bertelsmann sajtókonszernt tartja, ami hazai médiapiaci változások miatt jelentős bevételtől esik el, pontosabban “milliárdos összegtől”, amit a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt bukik majd jövő tavasszal.

Az RTL Klub egy mai sajtóközleményben reagált a vádra. A szerintük “igen bonyolult okfejtés”, ami azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben az RTL Klub nem közölhet politikai hirdetéseket, nem igaz. A kereskedelmi tévé közleményében konkrét összegek is láthatók, ezek szerint a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a Fidesz és az MSZP. A Fidesz 80,484,000, az MSZP 65,820,000 Forintot költött.

Az RTL Klub minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. Az ilyen természetű bevételeket a csatorna teljes hirdetési bevételének alig 1 százalékának nevezik, ami érthetően nem tűnik alkalmasnak arra, hogy bármilyen hatást is kiváltson a nemzetközi politikában.