Vilhelmina
5 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

Egymilliárddal nőtt a Simicskához tartozó médiabirodalom nyeresége

2013.06.04. 11:13
2011-hez képest a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió forgalma tavaly 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt.

A Kreatív számításai szerint a médiaportfolióba tartozó Hír Tv, a Class FM, a Lánchíd Rádió, a Magyar Nemzet, a Heti Válasz, a Metropol és hat közterületi cég (Publimont, Euro Publicity, Euro-AWK, Mahir Cityposter, A Plakát és Neonlight) 2012-ben 27,6 milliárdos értékesítésből származó nettó árbevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a tulajdonosoknak.

Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek  médiaportfoliójában egyetlen veszteséges vállalat sem volt. "A Hír Tv tavaly 9,32 milliárdos forgalom mellett 565 millió forint nyereséget termelt a tulajdonosai számára (osztalék: 400 millió), a Class FM 2,62 milliárdos forgalommal zárt és 911 millió forintos nyereséggel, osztalékot viszont nem vett belőle ki az Advenio Zrt.-n keresztül Nyerges Zsolt.



A nyomtatott sajtópiacon a Magyar Nemzet kiadója, a Nemzet 3 milliárdos forgalom mellett 752 millió forint nyereséggel zárt, míg a Fonyó Károly érdekeltségébe a Megapolis Medián keresztül tartozó Metropol 2,86 milliárdos forgalom mellett 206 millió nyereséggel zárt, ezzel jelentősen csökkent a lap nyeresége, amely 2011-ben 496 millió forint volt" - írja a Kreatív.

A lap szerint a legtöbb nyereséget a közterületi vállalkozások szállították, összesen 2,32 milliárd forintot, utána a nyomtatott lapok 995 millió, a rádiók 931, míg az egy tévé 565 millió nyereséget hoztak.

A Kreatív cikkében megemlíti a Simicska-érdekeltségbe tartozó Hung-Ister Zrt.-t is, mely többek között a közmédiának a Magyarország, szeretlek!, a Maradj talpon! című vetélkedőket és a szerencsejáték sorsolási műsorokat gyártja. Mint írják, a vállalat már tavaly is a gyártópiac legnagyobbjának számított, de a 2011-es 2,7 milliárdos forgalmat és 828 milliós nyereséget 2012-ben sikerült megfejelni 4 milliárdos forgalommal és 1,13 milliárdos nyereséggel, amelyből a tulajdonosok, a Mahir Zrt. és B-Reklám osztalékként a teljes összeget kivették.