Vilmos, Bíborka
2 °C
19 °C
Index - In English In English Eng

Mindenki több csatornát akar

2013.07.05. 11:53

Világszerte egyre népszerűbbek a tévés prémium csomagok: 2008-ban még 585 millió háztartás költött műholdas csatornákra, tavaly viszont több mint 770 millió. Az emelkedés 28,5 százalékos. Az ebből származó bevételek 2012-ben összesen mintegy 184 milliárd dollárt értek el, míg négy évvel korábban ez az összeg még csak 143 milliárd dollár volt – állapította meg a Digital TV Research új tanulmánya.

A növekedés jelentős része az ázsiai és csendes-óceáni térségnek köszönhető, ahonnan az új előfizetők közel kétharmada származik. Csak Ázsiában mintegy 433 millió otthont tartanak számon, melyek előfizettek a szolgáltatások valamelyikére, míg a második legnagyobb piacnak számító Észak-Amerikában ez a szám csak 112 millió. Mindezek ellenére továbbra is Észak-Amerika a prémiumtelevíziózás legjobban jövedelmező piaca, a bevételek közel fele még mindig ebből a régióból ered.

Az előfizetők száma alapjában Európában Oroszország vezet (23,6 millió), mögötte pedig Németország (21,8 millió) és az Egyesült Királyság (14,4 millió) következik. Ázsiában Kína és India jár az élen, utánuk pedig Japán és Dél-Korea következik.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a bevételek többsége egyelőre még a kábeltévéből származik, de rövidesen megelőzi a digitális televíziózás. A kutatásban részt vevő 97 ország 404 millió háztartásban fizettek elő a digitális csomagok valamelyikére az utóbbi négy év során, amivel a világon összesen 786 millióra nőtt az ilyen háztartások száma. Így jelenleg a tévével rendelkező háztartások 56 százalékának van digitális tévés előfizetésse. Ez az arány 2008-ban még a tévénézők harmadára sem volt igaz.

Időközben az online tévézés is tovább erősödött: az IPTV öt évvel ezelőtt még csak 2,8 milliárd dollárnyi bevételt hozott szerte a világon, 2012 végére azonban ez a szám 12 milliárdra növekedett. Sőt, az érintett időszak alatt az IPTV-s háztartások száma 18 millióról 69 millióra emelkedett, állapította meg a tanulmány.